Friday, October 19, 2012

SWEDISH ( SWEDEN): UNUSED GEARS - OANVÄNDA REDSKAP

OANVÄNDA REDSKAP

LÄS:
Titus 3: 1-8

Vara redo för varje
bra arbete. -Titus 3: 1

Min första cykel hade en växel. Jag tänkte om snabb eller långsam, mark eller störtlopp, att redskap gjorde allt. Min nästa cykel hade tre redskap: en för nivå ytor, en för att gå uppför och en för att gå ner. Min tredje cykeln hade tio redskap, ger mig ett ännu bredare utbud av valmöjligheter. Även om min senaste cykel hade flera redskap att välja från, använder inte jag dem varje gång jag Red. Vissa var bäst i början och klättring, andra var reserverade för att få hastigheten och andra var bäst för en maklig takt. Men det växlar är detta: även om jag inte använder dem alla samtidigt, det didn't mean jag aldrig skulle behöva dem.

Samma kan vara sann vår andliga gåvor och förmågor. Under tider när jag känner jag inte mig används för att göra vissa saker som jag en gång gjorde, istället för att känna sig värdelös och ihågkommet tackar jag Gud för den "redskap" jag är för närvarande kan använda. Bara för att en färdighet inte behövs betyder rätt nu inte det aldrig kommer att bli.

Våra andliga gåvor behövs på olika sätt vid olika tillfällen. Behov och omständigheter ändra på oförutsedda och oförutsägbara sätt. Aposteln Paulus påminde Titus, "Vara redo för alla goda arbete" (Titus 3: 1). Som kanske stämmer för oss liksom. -Julie Ackerman länk

Himmelske Fader, jag måste komma ihåg att
hur jag är du, men hur gör jag det är
Till mig. Om jag är upptagen eller fortfarande, kanske jag
fridsamma, mild, ödmjuka, slag och loving.
****************************************
Hålla dina verktyg redo-Gud kommer att hitta ett arbete för dig.

INSIKT
Titus betjänade på ön Kreta. De forna invånarna på ön erkändes som bekant otålig och grälsjuka med någon myndighet. Den grekiska historikern Polybios sade att kretensarna ofta var inblandade i "uppror, mord, och inbördes krig. Aposteln Paulus måste ha varit medveten om den upproriska kultur där unga pastor betjänade och så han uppmanade Titus: "Påminna dem att vara härskare och myndigheter, att lyda, att vara redo för alla goda arbete, tala ont av ingen, fridsamma, mild, visar all ödmjukhet till alla män" (vv.1-2). Detta samma råd gäller för oss idag.

Ha en välsignad dag och helgen.
Gud vår Skapare kärlek alltid
Enighet & fred

No comments:

Post a Comment