Friday, October 26, 2012

DANISH: THE DEITY OF CHRIST AND WHY THIS MATTERS - Kristi guddom og hvorfor dette spørgsmål

Af hans barmhjertighed alene, Daniel
For flere store blogs som denne gå til: www.Mannsword.blogspot.com

Kristi guddom og hvorfor dette spørgsmål

I den officielle Watchtower publikation proklamere Bør du tror på treenigheden, Jehovas vidner at:

·        Jesus havde en eksistens i himlen, før kommer til jorden... Bibelen tydeligt anfører i sin pre-human eksistens, Jesus var en oprettede ånd bliver, ligesom englene var ånden mennesker skabt af Gud.

Alligevel mener de, at Jesus døde for vores synder, og at vi skal placere vores lid til ham. I lyset af dette, er hans guddom værd at slås om? Ikke lære opdele og skabe bitterhed? Ikke er det nok til at tro, at Jesus var, i det mindste en form for guddom?

Forhåbentlig, uden nogen bitterhed, jeg vil gerne forsøge at forklare, hvorfor dette er en kritisk doktrin, som dybt påvirker vores liv.

For det første kræver Gud, vi ved, elsker og tilbede ham, som han virkelig er. Jesus hævdede, at denne viden var væsentlige:

·        "Jeg sagde at du ville dø i dine synder; Hvis du ikke tror, at jeg er den, jeg hævder at være, vil du faktisk dø i dine synder." (John 8: 24).

Jesus var tro og frelse et spørgsmål om at tro på hvad han lærte om sig selv. Derimod mener mange i dag, at et forhold til Gud er ikke om at tro på et sæt lærdom eller doktriner om Gud, men snarere i oplever ham. Oprah hævdede denne meget ting:

·        "Gud er om en følelse oplevelse, ikke en tro oplevelse...En fejltagelse, vi mennesker gøre er at tro, at der kun er én vej...Der er mange stier til det du kalder Gud...Der kunne eventuelt være blot én måde...Tror du, hvis du aldrig hørt navnet på Jesus, men boede med kærlige hjerte... ville du komme til himlen?...Gud pleje om hjertet, eller hvis du kalder sin søn 'Jesus?' " http://www.YouTube.com/watch?v=pwGLNbiw1gk

Ifølge Oprah er et forhold til Gud et spørgsmål af både erfaring og kvaliteten af vores hjerte. Men vi alle ikke hjertet test (Rom 3: 10-18; 23). Det er derfor frelse skal være af nåde og ikke af vores fortjeneste.

Forståelse Gud er ikke valgfri. Gud havde været vred på jobs tre venner, fordi de ikke kunne forstå og tale med rette om ham:

·        Efter at Herren havde sagt disse ting til Job, sagde han til Eliphaz i Temanite, "Jeg er vred på dig og dine to venner, fordi du ikke har talt om mig hvad der er rigtigt, som min tjener jobbet har. (Sag 42:7)

Jesus bekræftede det faktum, at vi har tilgang Gud, der er forsynet med en korrekt forståelse. Han modsætning en sand forståelse med forståelsen af ordningerne:

·        "Du ordningerne tilbede hvad du ikke kender; Vi tilbeder, hvad vi ved, for frelse er fra den [doktriner om den] jøder. Endnu en gang kommer og er nu kommet når de sande tilbedere skal tilbede Faderen i ånd og sandhed, for de er slags tilbedere far søger. Gud er ånd, og hans tilbedere skal tilbede i ånd og sandhed." (John 4: 22-24)

Hvorfor er Gud så vedholdende om at blive tilbedt efter sandheden om hvem han er? Måske kan vi bedst forstå dette, hvis vi undersøge vores egne relationer. Vi har tendens til at værdi de venner, der sætter pris på os efter hvem vi virkelig er, og ikke mennesker, der kunne forstå os, men af de forkerte grunde.

En nøjagtig viden om Gud er så værdifuldt, at dette er den ene ting, vi kan prale om (jer 9: 23-24). For det første at vide at når vi bekender, han tilgiver vores synder så frigørelse. Det endears os også til ham.

Dog endears at vide af Kristi guddom også os til vores treenige Gud. Skriften afslører, at korset var en monumental demonstration af Guds kærlighed til os (Romerbrevet 5: 8-10). Jeg havde oplevet årtier med de hårdeste depression og panic angreb, selv i min kristelige liv. Det følte ofte, at Gud var en kosmisk sadist, spiser popcorn, som han glæder sig i freak-Vis nedenfor.

Selv om jeg ville ellers tro, tilladt mine følelser nogen anden fortolkning. En nat som jeg gik med hovedet til jorden, grædende mine øjne ud, pludselig indså jeg at dette ikke var en freak show, og at Kristus led på korset for mig og endnu lidt for mig nu (Hebr 4: 15).

Men hvordan kunne korset vise Guds kærlighed til mig? Gud kunne har skabt 50.000 Christs i én anden, helt uden omkostninger for sig selv. Hvis Jesus er Gud og ikke et dannet væsen, var det imidlertid en helt anden sag. Faktisk elskede Gud mig så meget, at Han selv døde for mig! Han sende ikke en simpel oprettede bliver mit sted.

Jehovas vidner er ikke de eneste grupper, der skjuler sandheden i Kristuss Triunity og hans kærlighed til os. Modalists gøre det samme, men på en anden måde. Eksempelvis hævder den Forenede pinsebevægelsen kirke, at Jesus var ikke mere end et udseende af guddom, en manifestation – røg og spejle. Derfor, Gud ikke dø for os, men snarere et udseende af Gud "døde" – næppe et token af Guds kærlighed.

Jeg fortsætte med at finde beviser for denne atomic eksplosion af selvopofrelse, der har ændret denne verden. Jesus talte ofte om sit kommende øjeblik af herlighed. Hvordan kan nogen forestille sig at dette øjeblik vil medføre sin tid af smerte og ydmygelse?

·        Jesus svarede: "timen kommet søn mand at blive herliggjort. Jeg fortælle sandheden, medmindre en kerne af hvede falder til jorden og dør, det er stadig kun et enkelt frø. Men hvis det dør, den producerer mange frø." (John 12: 23-24, 7: 39; 13: 31)

Hvad elsker! Han længtes så desperat efter at vise os sin herlighed, og vi troede, at dette var opfyldt på Mount af Forklarelse. Dog han til noget endnu mere glorværdige - sin tortur og sin død, landtange og nøgne ydmygelse – peger de største tokens af sin kærlighed.

Det fungerede også som et eksempel for os om, hvad vores egne selvopofrelse bør se ud. (Herre, hjælp os!) Paul har gjort gældende, at hvis Jesus, Gud selv, havde ydmyget sig selv til at dø på korset, så bør vi gøre det samme for andre (Phil. 2: 3-8).

Dog Hvis Jesus ikke Gud men snarere en oprettede, ikke-uvurderlige bliver der blev oprettet for selve formålet med dør, dette mislykkes begge vise Guds kærlighed og herlighed. Det undlader også at imponere os til opofrende levende.

Derudover mislykkes død en simpel oprettede bliver at ydmyge os ved at vise os dybder af vores synder. De var faktisk så vægtige, at blod af dyr ikke kunne begynde at sone for dem:

·        Fordi det er umuligt for blod af tyre og geder for at fjerne synder. Derfor, når Kristus kom til verden, sagde han: "offer og tilbyder dig ikke ønsker, men et organ du forberedt på mig; med brændofre og synden tilbud var du ikke glad. Så jeg sagde, ' her er jeg--det er skrevet om mig i rulle--jeg er kommet til at gøre din vilje, O Gud.» "(Hebr 10: 4-7 citere salme 40)

Hvis vores synder kunne have været sonede på en billigere måde, ville vores frelser have gjort det på den måde. Dog ville intet mindre end død af Frelseren nok! Dette humbles os mere dybt end ville korsfæstelse af et dannet væsen.

Det giver os også stor tillid. Det viser os, at hvis Gud elskede os så meget, mens vi var stadig hans fjender, hvor meget mere vil han holde og beskytte os nu, at han allerede har betalt prisen og har konverteret os ind i et band af venner og troende (Romerbrevet 5: 8-10).

Tværs af Kristus vor Gud kommunikerer selv ud over dette, at vi er rige ud over beregningssystem. Paul fremfører, at hvis vi har Kristus, vi har alt. Hvorfor? Fordi i Kristus er alt – alle guddom (oberst 2: 9-10). Før du foretager denne ændring af life påstand, Paul fastsat guddom Kristus – "billedet af den usynlige Gud... ved ham alle ting blev skabt... og holde sammen... alle [Guds] meget hviler i ham" (oberst 1: 13-21). Derfor, vi har virkelig alt sammen med sikkerhed for at vi er co-heirs med Kristus (Rom 8: 17).

På grund af disse overgå rigdomme, bør vi aldrig være fristet til at tænke, at vi mangler noget. Vi har brug at vide, at vi er sikre og elskede, som vi vove frem hver morgen i discouragements af dette liv. Det faktum, at Gud selv døde for os, mens vi stadig var syndere kan give os denne garanti, især da vi drikker dybt fra sandheden om vores egen uværdighed.


No comments:

Post a Comment