Sunday, October 21, 2012

DUTCH (NETHERLAND): HARVEST DAY - OOGST DAG

OOGST DAG

LEZEN:
Galaten 6: 1-10

wat een mens zaait, dat hij
ook zal oogsten. -Galaten 6: 7

Een herfst middag, reed ik langs een veld waar een boer had sommige enorme machines geparkeerd langs de kant van de weg. Een gele waarschuwing teken lezen: "Oogst in vooruitgang."Zoals ik keek het veld, wist ik meteen had wat de boer geplant enkele maanden geleden-tiny kernels van maïs. Ik wist dit omdat hij aan het voorbereiden was om te rijden zijn oogst apparatuur via hectare van volwassen graanhalmen.

Hoewel het duidelijk lijkt misschien dat beplanting corn leidt tot het oogsten van maïs, ontkennen we soms de relatie tussen het zaaien en het oogsten in ons spirituele leven. De apostel Paulus schreef, "laat niet misleiden...; voor wat een mens zaait, dat zal hij ook maaien" (Galaten 6: 7). Corruptie in de vorm van wat ons, egocentrisme en zelfs misbruik van de substantie niet willen aan gelieve ons vlees leven levert (5: 19-21). Wandelen met de geest produceert vrede, vriendelijkheid en zelfbeheersing (5: 22-23). Door Gods genade, we kunnen kiezen om te "zaaien de geest" en oogsten van eeuwig leven (6: 8).

Stel dat Jezus verklaarde vandaag "dag harvest" in ons leven, en hij vroeg ons te verzamelen van het rendement van onze dagelijkse keuzes in het afgelopen jaar. Wat zouden we moeten hem laten zien? - Jennifer Benson Schuldt

Dingen van de wereld vaak trekken in mijn hart,
Maar, heer, help me zien het einde vanaf het begin;
Open mijn ogen waar mijn leven gaat,
Wat ik zal plukken uit alle ik heb zijn zaaien.- K. DeHaan
*********************************************
De zaden die wij vandaag zaaien bepalen
het soort fruit die wij morgen zult oogsten.

INZICHT
In deze passage van de Schrift, zijn wij aangetoond hoe anderen te corrigeren moet vergezeld gaan van nederigheid en self-scrutiny. We zijn om te waken tegen denken te zeer voor onszelf-it is verkeerd te geloven wij niet in een soortgelijke zonde kon vallen. Wij zijn een morele inventaris van ons eigen spirituele staat en de productiviteit doen. Op die manier is persoonlijke voldoening aanvaardbaar zolang we weet die heeft ons de kracht om uit te voeren. Daarnaast moet gewetensvolle vervulling van onze persoonlijke verantwoordelijkheid plaatsvinden. Grace en discipline moeten karakteriseren onze werkrelatie met anderen-we elkaars lasten moeten dragen.

Heb een gezegende dag en week vooruit.
God onze Schepper's liefde altijd
Eenheid & vrede

No comments:

Post a Comment