Sunday, October 21, 2012

NORWEGIAN (BOKMAL): HARVEST DAY - HØSTFEST

HØSTFEST

LES:
Galaterbrevet 6: 1-10

Uansett hva en mann sår, at han
vil også høste. -Gal. 6: 7

En høst ettermiddag, kjørte jeg forbi et felt der en bonde hadde parkert noen massive maskiner ved siden av veien. En gul advarsel skilt lese: "Harvest pågår."Som jeg kikket over på feltet, jeg visste umiddelbart hadde hva bonden plantet flere måneder siden-små kjerner av korn. Jeg visste dette fordi han var klar til å kjøre sin høsting utstyr gjennom dekar av modne cornstalks.

Mens det kan virke innlysende at planting corn fører til høsting mais, nekte vi noen ganger forholdet mellom så og høste i våre åndelige liv. Apostelen Paulus skrev, "ikke bli bedratt...; for uansett hva en mann sår, at han vil også høste" (gal. 6: 7). Bor å behage vårt kjød gir korrupsjon i form av ønsker hva er ikke vår, selvopptatthet, og selv substance abuse (5: 19-21). Turgåing med ånden produserer fred, vennlighet og selvkontroll (5: 22-23). Ved Guds nåde, vi kan velge å "sår i ånden" og høste evig liv (6: 8).

Anta at Jesus erklært i dag "høste dag" i våre liv, og han ba oss om å samle opp avkastningen av våre daglige valg over det siste året. Hva ville vi har å vise ham? - Jennifer Benson Schuldt

Ting av verden ofte trekke på mitt hjerte,
Men, Herre, hjelp meg se slutten fra starten.
Åpne øynene mine for hvor livet mitt kommer,
Hva jeg vil høste fra alle jeg har vært sår.- K. DeHaan
*********************************************
Frøene vi sår i dag avgjøre
Hva slags frukt vi vil høste i morgen.

INNSIKT
I denne skriften gangen, er vi vist hvordan korrigere andre må ledsages av ydmykhet og self-scrutiny. Vi er å gardere seg mot tenker for høyt av oss selv-den er misvisende for å tro vi ikke kunne falle i en lignende synd. Vi er å gjøre en moralsk beholdning av vår egen åndelige tilstand og produktivitet. Ved å gjøre det er personlig tilfredsstillelse akseptabelt så lenge vi vet som har gitt oss kraft til å utføre. I tillegg skal samvittighetsfull oppfyllelsen av vår personlige ansvar finne sted. Nåde og disiplin bør prege våre arbeidsrelasjoner med andre-vi bør bære hverandres byrder.

Ha en velsignet dag og uke fremover.
Gud vår skaper kjærlighet alltid
Enhet og fred

No comments:

Post a Comment