Sunday, October 21, 2012

DANISH: HARVEST DAY - HØST DAG

HØST DAG

LÆS:
Galaterne 6: 1-10

Uanset hvad en mand søer, at han
vil også høste. -Galaterne 6: 7

Én efteråret eftermiddag, kørte jeg forbi et felt, hvor en landmand havde parkeret nogle massive maskiner ved side af vejen. En gul forsigtighed sign læse: "Høst i gang."Som jeg bare på feltet, jeg vidste med det samme havde hvad landbrugeren plantet flere måneder siden-tiny kerner af majs. Jeg vidste dette, fordi han var ved at forberede at drive sin høstning udstyr gennem acres af modne Wisconsin.

Mens det kan synes indlysende, at plante majs fører til høst af majs, benægter vi undertiden forholdet mellem såning og høster i vores åndelige liv. Apostelen Paulus skrev, "ikke blive snydt...; for uanset søer en mand, at han også vil høste" (Galaterne 6: 7). Lever at behage vores kød udbytter korruption i form af ønsker, hvad ikke er vores, self-centeredness og endda stof misbrug (5: 19-21). Walking med ånden producerer fred, venlighed og selvkontrol (5: 22-23). Af Guds nåde, vi kan vælge at "tilså Ånden" og høste evig liv (6: 8).

Antag at Jesus erklæret i dag "harvest dag" i vores liv, og han bad os om at samle udbyttet af vores daglige valg i det forløbne år. Hvad ville vi have til at vise ham? - Jennifer Benson Schuldt

Ting af verden ofte trække på mit hjerte,
Men, Herre, Hjælp mig med at se enden fra begyndelsen;
Åbne mine øjne for hvor mit liv hen,
Hvad jeg vil høste fra alle jeg har udsæd.- K. DeHaan
*********************************************
De frø vi sår i dag bestemme
slags frugt vi vil høste i morgen.

INDSIGT
I denne hellige skrifter passage, er vi vist, hvordan rette andre, skal være ledsaget af ydmyghed og self-scrutiny. Vi skal vogte tænker alt for meget af os selv-it misdirected for at tro vi ikke kunne falde i en lignende synden. Vi er ikke en moralsk opgørelse over vores egne åndelige tilstand og produktivitet. Dermed er personlig tilfredsstillelse acceptabelt, så længe vi kender, som har givet os beføjelser til at udføre. Derudover bør samvittighedsfuld udførelse af vores personlige ansvar finde sted. Grace og disciplin bør karakterisere vores arbejdsforbindelser med andre-vi bør bære hinandens byrder.

Har en velsignet dag og uge forude.
Altid kærlighed til Gud vores Creator
Enhed & fred

No comments:

Post a Comment