Friday, October 26, 2012

DUTCH: THE DEITY OF CHRIST AND WHY THIS MATTERS - De godheid van Christus en waarom deze zaken

Door zijn genade alleen, Daniel
Voor meer grote blogs als deze een Ga naar: www.Mannsword.blogspot.com

De godheid van Christus en waarom deze zaken

In de officiële publicatie van de wachttoren verkondigen Moet u geloven in de Drievuldigheid, Jehovah's getuigen dat:

·        Jezus had een bestaan in de hemel voordat komt naar de aarde... de Bijbel duidelijk stelt dat in zijn voormenselijke bestaan, Jezus een geschapen geest wordt, was net zoals de engelen geestelijke wezens waren door God geschapen.

Toch, zij geloven dat Jezus stierf voor onze zonden en dat we moeten leggen ons vertrouwen in hem. In dit licht is zijn godheid worth fighting over? Niet de leer verdelen en acrimony maken? Is het genoeg om te geloven dat Jezus ten minste een vorm van godheid was niet?

Hopelijk, zonder enige acrimony, ik wil proberen uit te leggen waarom dit is dergelijke kritische doctrine, die diep van invloed op ons leven.

Voor een ding, verlangt God dat we weten, liefde en hem aanbidden zoals hij werkelijk is. Jesus eiste dat deze kennis essentieel was:

·        'Ik zei je dat je in uw zonden sterven zou; Als u niet geloven dat ik een die ik aanspraak op, zal u inderdaad sterven in uw zonden." (John 8: 24).

Volgens Jezus waren geloof en zaligheid een kwestie van te geloven wat hij geleerd over zichzelf. In tegenstelling, velen geloven vandaag dat een relatie met God is niet over een aantal leringen of doctrines over God, maar veeleer in het ervaren van hem te geloven. Oprah beweerde deze zeer ding:

·        "God is over een gevoel ervaring, niet een gelovige ervaring...Een fout die wij mensen maken is te geloven dat er slechts één manier is...Er zijn vele paden naar wat je God noemt...Eventueel niet kon er slechts een manier...Denkt u dat als u nooit de naam van Jezus gehoord maar met een liefdevolle hart woonde... je zou niet naar de hemel krijgen?...Doet God zorg over het hart of als u bellen met zijn zoon 'Jesus?' " http://www.YouTube.com/watch?v=pwGLNbiw1gk

Volgens Oprah is een relatie met God een kwestie van ervaring en de kwaliteit van ons hart. Echter, we allemaal niet door de test hart (Romeinen 3: 10-18; 23). Dat is waarom zaligheid moet worden door genade en niet door onze verdienste.

Begrip God is niet optioneel. God was boos op Job's drie vrienden geweest omdat ze niet terecht spreken van hem en te begrijpen:

·        Nadat de heer had deze dingen gezegd naar baan, zeide hij tot Elifaz de Temanite, "Ik ben boos met u en uw twee vrienden, omdat u niet van mij repte, wat klopt, als mijn dienaar die baan heeft. (Job 42:7)

Jezus bevestigt het feit dat we moeten God rekening houdend met een correct begrip aanpak. Hij een ware begrip met het begrijpen van de Samaritanen in contrast:

·        "U Samaritanen aanbidden wat je niet weet; Wij aanbidden wat we wel weten, voor redding van is de [doctrines van de] Joden. Nog een tijd komt en nu is gekomen dat de ware aanbidders de vader in geest en waarheid aanbidden zullen, want zij zijn het soort aanbidders die de vader zoekt. God is geest en zijn aanbidders moeten aanbidden in geest en in waarheid." (John 4: 22-24)

Waarom is God zo indringend over werd aanbeden volgens de waarheid van wie hij is? Misschien kunnen we best begrijpen dat als we kijken naar onze eigen relaties. We hebben de neiging om waarde die vrienden die ons volgens die we echt zijn waarderen, in plaats van mensen die ons kunnen waarderen, maar om de verkeerde redenen.

Een nauwkeurige kennis van God is zo waardevol dat dit het een ding dat we kunnen opscheppen is over (Jeremia 9: 23-24). Voor een ding, te weten dat wanneer we belijden, hij onze zonden vergeeft is dus bevrijden. Het is ook heel ons aan hem.

Echter, te weten van de godheid van Christus ook heel ons naar onze drie-ene God. Schrift blijkt dat het Kruis een monumentale demonstratie van Gods liefde voor ons was (Romeinen 5: 8-10). Ik had decennia van de zwaarste depressie en paniekaanvallen, zelfs in mijn christelijke leven ervaren. Het vaak het gevoel dat God een kosmische sadist was, eten popcorn, zoals hij in de freak show hieronder behagen.

Hoewel ik geloven anders wilde, mijn gevoelens mogen geen andere interpretatie. Een nacht als ik liep met hoofd naar de grond, huilen mijn ogen uit, ik plotseling besefte dat dit was niet een freak-show, en dat Christus aan het Kruis voor mij geleden en zelfs leed voor mij nu (Hebreeën 4: 15).

Echter, hoe kon het Kruis tonen Gods liefde voor mij? God kan hebben gemaakt 50.000 Christus in één seconde, absoluut zonder kosten voor zichzelf. Echter, als Jezus is God en niet een geschapen wezen, was dit een totaal andere kwestie. God hield eigenlijk me zo veel dat Hij zelf stierf voor mij! Hij sturen niet een louter gemaakt wordt mijn plaatsvinden.

Jehovah's getuigen is niet de enige groepen die de waarheid van Christs Triunity en zijn liefde voor ons verduistert. De Modalisten het zelfde ding doen maar op een andere manier. Bijvoorbeeld, beweert de Pinkstergemeente Verenigde dat Jezus niet meer dan een weergave van de godheid, een manifestatie-rook en spiegels was. Dus sterven God niet voor ons maar eerder een verschijning van God "overleden" nauwelijks een teken van God's liefde.

Ik blijf vinden van bewijzen van deze atomaire explosie van zelfopoffering dat deze wereld is veranderd. Jezus sprak vaak over zijn komende moment van glorie. Hoe kan iemand zich voorstellen dat dit moment zijn tijd van pijn en vernedering zou inhouden?

·        Jezus antwoordde: "het uur gekomen voor de zoon van de mens te worden verheerlijkt. Ik vertel u de waarheid, tenzij een kernel van tarwe op de grond en sterft valt, het blijft slechts een enkel zaadje. Maar als hij sterft, het produceert vele zaden." (John 12: 23-24; 7: 39; 13: 31)

Wat liefde! Hij verlangde zo wanhopig om ons te tonen zijn heerlijkheid, en we dachten dat dit op de Mount van Transfiguratie had voldaan. Hij was echter wijzen op iets nog meer glorieuze - zijn martelingen en zijn dood, het spit en de naakte vernedering – de grootste tokens van zijn liefde.

Het diende ook als een voorbeeld voor ons wat onze eigen zelfopoffering eruit moet. (Heer, help ons!) Paul betoogt dat als Jezus, God zelf, had vernederde zichzelf aan het Kruis sterven, dus we voor anderen doen moeten (Filippenzen 2: 3-8).

Echter als Jezus niet God, maar eerder een gemaakte, niet-onbetaalbaar die is gemaakt voor het eigenlijke doel van sterven, wordt deze niet beide aantonen Gods liefde en heerlijkheid. Ook niet indruk op ons in zelfopofferende levende.

Bovendien, de dood van een louter gecreëerd wordt niet ons nederig door aan te tonen ons de diepten van onze zonden. In feite, waren ze zo belangrijk dat het bloed van dieren niet kon beginnen om te verzoenen voor hen:

·        Want het is onmogelijk voor het bloed van stieren en bokken aan de zonden weg te nemen. Daarom, toen Christus kwam in de wereld, zei hij: "offer en bieden u deed niet wens, maar een orgaan dat u bereid voor mij; met brandoffers en offergaven waren u niet blij. Toen zei ik, ' Ik ben hier--het is geschreven over mij in de scroll--ik ben gekomen om uw wil, O God te doen.' "(Hebreeën 10: 4-7 citaat van Psalm 40)

Als onze zonden kon zijn verzoend voor in een minder dure manier, zou onze Verlosser hebben gedaan op die manier. Echter, niets minder dan de dood van de Verlosser voldoende zou zijn! Dit vernedert ons meer diepgaand dan zou de kruisiging van een gecreëerd wordt.

Het geeft ons ook een groot vertrouwen. Het toont ons dat als God hield zoveel van ons terwijl wij nog steeds zijn vijanden waren, hoeveel te meer zal hij houden en beschermen ons nu dat hij al de prijs heeft betaald en heeft ons in een band van vrienden en vereerders geconverteerd (Romeinen 5: 8-10).

Zelfs verder dan dit communiceert het Kruis van Christus onze God dat wij rijk voorbij de afrekening zijn. Paul betoogt dat als wij Christus heeft, we alles hebben. Waarom? Want in Christus is alles-alle godheid (Kolossenzen 2: 9-10). Alvorens deze bewering levensveranderende uiteengezet Paul de godheid van Christus-"het beeld van de onzichtbare God... door hem alle dingen werden gemaakt... en houd samen... alle [God's] volheid woont in hem" (Kolossenzen 1: 13-21). Dus we echt hebt alles, samen met de verzekering dat wij medeërfgenamen met Christus zijn (Romeinen 8: 17).

Vanwege deze rijkdom overtreft, moeten wij nooit zijn geneigd te denken dat we gebrek aan iets. We moeten weten dat wij zijn veilig en geliefde zoals we venture weer elke ochtend in de discouragements van dit leven. Het feit dat God zelf stierf voor ons, terwijl wij nog zondaars waren kan geven ons deze verzekering, vooral als we diep uit de waarheid van onze eigen onwaardigheid drinken.


No comments:

Post a Comment