Friday, October 26, 2012

FINNISH: THE DEITY OF CHRIST AND WHY THIS MATTERS - Kristuksen jumaluuden ja miksi sillä on merkitystä


Mennessä hänen laupeuden yksin, Daniel
Enemmän suuria Blogit näin mene: www.Mannsword.blogspot.com

Kristuksen jumaluuden ja miksi sillä on merkitystä

Virallinen Vartiotorni -julkaisun Pitäisi uskoa kolminaisuuteen, Jehovan todistajat julistaa että:

·        Jeesus oli olemassa taivaassa ennen tulossa maan... Raamattu selvästi todetaan, että hänen pre-human olemassaolo, Jeesus oli luotu henkiolento, kuten enkelit olivat henkiolentoina Jumalan luoma.

Kuitenkin he uskovat, että Jeesus kuoli syntiemme ja että meidän täytyy luottaa häneen. Tämän perusteella on syytä taistelevat hänen Jumala? Ei oppi jakaa ja luoda katkeraankin sävyyn? Ei se tarpeeksi uskoa, että Jeesus oli ainakin muoto jumaluuden?

Toivottavasti ilman mitään acrimony haluaisin yrittää selittää, miksi tämä on kriittinen oppi, että syvästi vaikutuksista elämäämme.

Ensinnäkin Jumala vaatii, että tiedämme, rakastaa ja palvoa häntä, koska hän todella on. Jeesus väitti, että tämä tieto oli välttämätöntä:

·        "Sanoinhan että te kuolisi synneistänne; Jos et usko, että minä olen se väittää olevansa, itse kuolet synneissänne." (Joh. 8: 24).

Mukaan Jeesus uskolle ja pelastukselle olivat uskoa, mitä hän opetti itse asia. Sen sijaan monet uskovat, että suhde Jumalaan ei ole uskoa opetuksia tai oppeja Jumalasta, vaan kokee hänelle. Oprah väitti juuri tätä:

·        "Jumala ei tunne kokemus, ei uskoa kokemus...Virhe ihmiset tekevät on uskoa, että on vain yksi tapa...On olemassa monia polkuja mitä te kutsutte Jumalan...Ei voisi mahdollisesti olla vain yksi tapa...Luuletko, että jos olet koskaan kuullut nimen Jeesus, mutta asui rakastava sydän... et saa taivaaseen?...Ei Jumala välitä sydämen tai jos soitat poikansa Jeesuksen? " http://www.youtube.com/watch?v=pwGLNbiw1gk

Mukaan Oprah suhteeseen Jumalan kanssa on asiasta kokemusta ja laatua sydämemme. Kuitenkin me kaikki eivät sydämen testi (Room. 3: 10-18, 23). Siksi pelastuksen saa armon, ei meidän ansioita.

Ymmärtää Jumala ei ole valinnainen. Jumala oli ollut vihainen Job kolme kaveria, koska he eivät ymmärrä ja puhua oikeutetusti hänestä:

·        Kun Herra oli sanonut nämä asiat työ, hän sanoi Eliphaz Temanite, "olen vihainen sinulle ja kahdelle kaverilleen, koska et ole puhunut minulle, mikä on oikein, niin minun palvelijani Job on. (Asia 42:7)

Jeesus vahvisti se, että meillä on lähestymistapa ottaen oikea käsitys Jumalan. Hän vastakkain todellista ymmärrystä samarialaiset ymmärryksellä:

·        "Auttajat palvotte mitä et tiedä; Me palvelemme, me tiedämme, pelastus on päässä [oppeja] juutalaiset. Vielä aika on tulossa ja on nyt tullut kun totta palvojia rukoilevat isää hengessä ja totuudessa, sillä he ovat palvelijoita, joita isä etsii sellaista. Jumala on henki, ja hänen palvelijoita tulee rukoilla hengessä ja totuudessa." (Joh. 4: 22-24)

Miksi Jumala on niin tiukasti ovat palvelleet mukaan totuus siitä, kuka hän on? Ehkä voimme parhaiten ymmärtää tämä, jos tarkastelemme omaa suhteita. Meillä on tapana arvostaa niitä ystäviä, jotka arvostavat meitä mukaan jotka todella olemme, sen sijaan, että ihmiset, jotka ehkä arvostaa meitä, mutta vääristä syistä.

Oikea Jumalan tunteminen on niin arvokasta, että tämä on yksi asia, joka voi ylpeillä (Jer. 9: 23-24). Yksi asia, tietäen, että kun me tunnustamme, hän antaa anteeksi meidän syntimme niin vapauttaa. Endears meitä luokseen.

Kuitenkin tietäen Kristuksen jumaluuden myös endears meille kolmiyhteisen Jumalan. Raamattu paljastaa, että rajat oli monumentaalinen osoitus Jumalan rakkaudesta (kirja roomalaisille 5: 8-10). Oli kokenut vuosikymmenten ankarilla masennus ja paniikkikohtauksia, jopa Christian elämääni. Usein tuntui, että Jumala oli kosminen sadisti, syöminen popcorn, sillä hän oli mielistynyt freak-show alla.

Vaikka halusin uskoa muuten tunteitani saa tulkita millään muulla tavoin. Eräänä iltana kun kävelin päänsä maahan, itku silmäni, yhtäkkiä tajusin että tämä ei ollut freak-show, ja että Kristus kärsi Ristin minulle ja jopa kärsi me nyt (Hepr. 4: 15).

Kuitenkin miten voisi Ristin osoitettava Jumalan rakkautta minulle? Jumala olisi voinut luoda 50000 kristuksia sekunnissa, itsekseen ilman mitään maksuja. Jos Jeesus on Jumala ja ei luotu olento, tämä oli kuitenkin täysin toinen asia. Jumala todella rakasti minua niin paljon, että Hän itse kuoli minulle! Hän ei lähetä pelkkä luotu, on ottaa minun paikkani.

Jehovan todistajat ei ole vain ryhmiä, jotka hämärtävät totuuden Kristuksen Triunity ja hänen rakkautensa meitä. Modalists tehdä sama asia mutta eri tavalla. Esimerkiksi Iso-helluntaiseurakunnassa väittää, että Jeesus oli vielä ulkonäkö jumaluuden, ilmentymä- hämäystä. Näin ollen Jumala ei kuollut meitä vaan pikemminkin ulkonäkö Jumalan "kuoli" – tuskin osoitus Jumalan rakkaudesta.

Olen edelleen löytää todisteita tämän atomic räjähdys uhrautuminen, joka on muuttunut tässä maailmassa. Jeesus puhui usein hänen tulevan moment of glory. Miten kukaan voisi kuvitella, että tällä hetkellä merkitsisi aikansa tuskan ja nöyryytyksen?

·        Jeesus vastasi: "hetki on tullut mies on kirkastanut Poikansa. Kerron totuuden, ellei ytimen vehnää kuuluu maahan ja kuolee, se jää vain yksi siemen. Mutta jos se kuolee, se tuottaa monta siementä." (John 12: 13: 31, 23-24; 7: 39)

Mitä rakastan! Hän kaipasi kipeästi näyttää meille hänen kirkkautensa, ja ajattelimme, että tämä oli täytetty Kirkastusvuoren. Kuitenkin hän huomauttaa jotain vielä enemmän ihana - hänen kidutus ja kuolemaansa, sylkeä ja alasti nöyryytyksen – hänen rakkautensa suurin rahakkeita.

Se palveli myös esimerkki meille oman uhrautuminen pitäisi näyttää. (Herra, auta meitä!) Paul väittää, että jos Jeesus, Jumala itse oli nöyryytti itsensä kuolemaan ristillä, joten meidän pitäisi tehdä samoin muille (Phil. 2: 3-8).

Kuitenkin jos Jeesus ei ole Jumala vaan pikemminkin luotu, ei-korvaamaton olemassaolo, joka luotiin erittäin tarkoituksena kuolla, tämä epäonnistuu sekä osoitettava Jumalan rakkautta ja kunniaa. Se ei myöskään vaikutuksen meihin itse uhrautuva elävä.

Lisäksi pelkkä luotu olemisen kuolema ei nöyrä meitä näyttämällä meille syntimme syvyyksiin. Itse asiassa he olivat niin painava, että eläinten veri voi alkaa sovittaa ne:

·        Koska on mahdotonta veren sonnien ja vuohien ottamaan pois synnit. Tämän vuoksi, kun Kristus tuli maailmaan, hän sanoi: "uhrauksia ja tarjoaa sinulle halua, mutta elin valmis minulle; polttouhreja ja sin tarjoukset et ollut tyytyväinen. Sitten sanoi, "tässä olen--se on kirjoitettu minusta Selaa--olen tullut tekemään tahtosi, oi Jumala." "(Hepr 10: 4-7 lainaten Psalmi 40)

Jos syntimme voisi olla ollut sovittanut halvempaa tavalla, Vapahtajamme olisin tehnyt sen näin. Kuitenkin suorastaan kuolemaan pelastaja riittäisi! Tämä nöyryyttää meitä enemmän syvästi kuin olisi luotu olento ristiinnaulitseminen.

Se antaa meille myös suurta luottamusta. Se osoittaa meille, että jos Jumala rakasti meitä niin paljon, kun olimme vielä hänen vihollisensa, kuinka paljon hän pitää ja suojella meitä nyt, että hän on jo maksettu hinta ja has muuttaa meidät bändi ystävät ja palvojia (kirja roomalaisille 5: 8-10).

Jopa tämän jälkeen Jumalamme Kristuksen risti viestii, että olemme kuin reckoning. Paul väittää, että jos meillä on Kristus, meillä on kaikki. Miksi? Koska Kristus on kaikki-kaikki jumaluus (Kol 2: 9-10). Ennen kuin teet tämän elämää muuttavia väitteen, Paul esitetyt Kristuksen jumaluuden – "näkymätön Jumala... hänen kuvan kaikki asiat on luotu... ja koossa... kaikki [Jumalan] täyteys asuu hänessä" (Kol 1: 13-21). Siksi meillä todella on kaikki yhdessä varmuuden, että olemme perillisiä yhdessä Kristuksen kanssa (Room. 8: 17).

Koska nämä ylitti rikkauksia, emme saisi koskaan olla kiusaus ajatella, että meillä ei ole mitään. Meidän on tiedettävä, että olemme turvallinen ja rakastettu, kun me venture esiin joka aamu tulee alakuloisuus tässä elämässä. Se, että Jumala itse kuoli kun olimme vielä syntisiä voi antaa meille tämä varmuus, varsinkin kun juomme syvästi omaa arvottomuuden totuus.


No comments:

Post a Comment