Friday, October 26, 2012

NORWEGIAN: THE DESITY OF CHRIST AND WHY THIS MATTERS - Den guddom av Kristus og hvorfor denne saken

Ved hans barmhjertighet alene, Daniel
For flere store blogger som denne, gå til: www.Mannsword.blogspot.com

Den guddom av Kristus og hvorfor denne saken

I den offisielle vakttårn publikasjonen forkynner Bør du tror på Trinity, Jehovas vitner at:

·        Jesus hadde en eksistens i himmelen før kommer til jorden... Bibelen tydelig sier at i hans pre-human eksistens, Jesus var en opprettet ånd å være, akkurat som englene var åndevesener skapt av Gud.

Likevel, de tror at Jesus døde for våre synder, og at vi må sette vår lit til ham. I lys av dette, er hans guddom verdt å kjempe? Ikke doktrinen deler og opprette acrimony? Er det ikke nok til å tro at Jesus var, i det minste, en form for guddom?

Forhåpentligvis, uten noen acrimony, jeg ville like å prøve å forklare hvorfor det er slik en kritisk doktrine, som dypt påvirker våre liv.

For en ting, krever Gud at vi vet, elsker og tilber ham som han virkelig er. Jesus hevdet at denne kunnskapen var avgjørende:

·        "Jeg fortalte deg at du ville dø i deres synder. Hvis du ikke tror at jeg er den som jeg hevder å være, vil du faktisk dø i deres synder." (John 8: 24).

Ifølge Jesus var tro og frelse et spørsmål om å tro det han lærte om seg selv. I kontrast til mange i dag mener at en relasjon med Gud er ikke om å tro et sett av lære eller doktriner om Gud, men heller i å oppleve ham. Oprah hevdet denne svært ting:

·        "Gud er om en følelse erfaring, ikke en troende opplevelse...En feil vi mennesker gjør er å tro at det er bare én måte...Det er mange veier til det du kaller Gud...Det kan umulig være bare én måte...Tror du at hvis du aldri hørt navnet av Jesus, men levde med et kjærlig hjerte... du ikke ville komme til himmelen?...Gjør Gud bryr seg om hjertet eller hvis du kaller sin sønn 'Jesus?' " http://www.youtube.com/watch?v=pwGLNbiw1gk

Ifølge Oprah er en relasjon med Gud et spørsmål om både erfaring og kvaliteten på vårt hjerte. Men vi alle mislykkes hjertet-testen (Rom. 3: 10-18; 23). Det er derfor frelse må være ved nåden, ikke ved vår fortjeneste.

Forståelse Gud er ikke valgfritt. Gud hadde vært sint på jobb er tre venner fordi de ikke kan forstå og snakke med rette om ham:

·        Etter at Herren hadde sagt disse ting til Job, sa han til Elifas Temanite, "jeg er sint på deg og dine to venner, fordi du ikke har snakket med meg hva som er rett, som min tjener Job er. (Jobben 42: 7)

Jesus bekreftet det faktum at vi har til tilnærming Gud bærer en riktig forståelse. Kontrast han en sann forståelse med forståelsen av samaritanerne:

·        "Du samaritanerne tilbe hva du ikke vet; vi tilber hva vi vet, for frelse er fra den [doktriner av den] jøder. Ennå en gang kommer og er nå kommet da var sanne tilbedere vil tilbe Faderen i ånd og sannhet, for de er typen tilbedere søker faren. Gud er ånd, og hans tilbedere må dyrke i ånd og sannhet." (John 4: 22-24)

Hvorfor er Gud så insisterende om blir dyrket i henhold til sannheten om hvem han er? Kanskje kan vi best forstå dette hvis vi undersøke våre egne relasjoner. Vi har en tendens til å verdsette de vennene som setter pris på oss i henhold til hvem vi virkelig er, i stedet for folk som kunne sette pris på oss, men av feil årsaker.

En nøyaktig kunnskap om Gud er så verdifulle at dette er det eneste vi kan skryte (JER 9: 23-24). For en ting, vel vitende om at når vi bekjenner, han tilgir våre synder er så frigjøre. Det har også endears oss til ham.

Imidlertid endears å vite av Kristi Guddommen også oss til våre treenige Gud. Skriften viser at korset var en monumental demonstrasjon av Guds kjærlighet til oss (Romerne 5: 8-10). Jeg hadde opplevd tiår med den alvorligste depresjon og panikkanfall, selv inn i livet mitt kristne. Det har ofte følt at Gud var en kosmisk sadist, spiser popcorn som han funnet behag i freak-show nedenfor.

Selv om jeg ønsket å tro noe annet, mine følelser tillatt ingen andre tolkning. En natt da jeg gikk med hodet i bakken, ropte øynene mine ut, jeg plutselig innså at dette ikke var en freak show, og at Kristus led på korset for meg og selv LED for meg nå (Heb 4: 15).

Men hvordan kunne korset demonstrere Guds kjærlighet for meg? Gud kunne ha skapt 50.000 messiaser i ett sekund, til absolutt ingen kostnad til seg selv. Men hvis Jesus er Gud, og ikke et opprettet vesen, var dette en helt annen sak. Gud faktisk elsket meg så mye at Han selv døde for meg! Han gjorde ikke sende bare skapt å være å ta min plass.

Jehovas vitner er ikke de eneste gruppene som tilslører sannheten av Kristi Triunity og hans kjærlighet for oss. Modalists gjøre samme, men på en annen måte. For eksempel, hevder United Pentecostal Church at Jesus var ikke mer enn en opptreden av Guddommen, en manifestasjon-røyk og speil. Følgelig, Gud ikke dø for oss, men heller en opptreden av Gud "døde"-neppe et tegn på Guds kjærlighet.

Jeg fortsetter å finne bevis av denne atomic eksplosjonen av selvoppofrelse som har endret denne verden. Jesus snakket ofte om hans kommende øyeblikk av storhet. Hvordan kan noen forestille seg at dette øyeblikket ville innebære sin tid av smerte og ydmykelse?

·        Jesus svarte: "timen er kommet for Menneskesønnen skal bli forherliget. Jeg fortelle deg sannheten, med mindre en kjerne av hvete faller til bakken og dør, det fortsatt bare et enkelt frø. Men hvis det dør, det produserer mange frø." (John 12: 23-24; 7: 39; 13: 31)

Det elsker! Han så desperat lengtet etter å vise oss sin herlighet, og vi tenkte at dette hadde vært oppfylt på Mount av Transfigurasjon. Imidlertid var han pekte til noe enda mer strålende - hans tortur og hans død, spytte og naken ydmykelse-de største symbolene for hans kjærlighet.

Det tjente også som et eksempel for oss av vår egen selvoppofrelse skal se ut. (Herre, hjelp oss!) Paul hevder at hvis Jesus, Gud selv, hadde ydmyket seg å dø på korset, så bør vi gjøre det samme for andre (Phil. 2: 3-8).

Imidlertid hvis Jesus ikke er Gud, men heller en opprettet, ikke-uvurderlig blir som ble opprettet for selve formålet med døende, dette mislykkes både demonstrere Guds kjærlighet og herlighet. Det har også unnlater å imponere oss til self-sacrificial levende.

Videre, død bare opprettet blir ikke klarer å ydmyke oss ved å vise oss dypet av våre synder. Faktisk, var de så tungtveiende at blod av dyr ikke kunne begynne å sone for dem:

·        Fordi det er umulig for blod okser og geiter å ta bort synder. Derfor, da Kristus kom inn i verden, sa han: "offer, og tilbyr deg ikke ønsker, men en kropp du forberedt for meg; med brennoffer og synd tilbud var du ikke fornøyd. Og jeg sa: "her er jeg--det er skrevet om meg i bla - jeg har kommet for å gjøre din vilje, O Gud." "(Hebreerne 10: 4-7 siterer Salme 40)

Hvis våre synder kunne ha vært sonet for på en mindre kostnadskrevende måte, ville vår frelser ha gjort det på den måten. Imidlertid er intet mindre enn døden av Frelseren nok! Dette fornedrer oss mer dypt enn ville korsfestelsen av et opprettet vesen.

Det gir oss stor tillit. Det viser til oss at hvis Gud elsket oss så mye mens vi var fortsatt hans fiender, hvor mye mer vil han holde og beskytte oss nå som han allerede har betalt prisen og har konvertert oss inn i et band av venner og tilbedere (Romerne 5: 8-10).

Også utover dette kommuniserer korset Kristus vår Gud at vi er rike utenfor tidsregning. Paul hevder at hvis vi har Kristus, vi har alt. hvorfor? Fordi i Kristus er alt-alle guddom (Kol 2: 9-10). Før du gjør dette liv-altering påstand, Paul fastsatt guddom of Christ-"bildet av den usynlige Gud... av ham alle ting ble opprettet... og holde sammen... alle [Guds] fylde bor i ham" (Kol 1: 13-21). Derfor, vi virkelig har alt, sammen med forsikring om at vi er co-arvinger med Kristus (rom 8: 17).

Disse overgå rikdom, bør vi aldri være fristet til å tenke at vi mangler noe. Vi trenger å vite at vi er trygge og elskede som vi driste seg ut hver morgen i discouragements av dette livet. Det faktum at Gud selv døde for oss mens vi var fortsatt syndere kan gi oss denne forsikringen, særlig ettersom vi drikker dypt fra sannheten i vår egen uverdighet.


No comments:

Post a Comment