Tuesday, September 25, 2012

SWEDISH (SWEDEN): STAYING PURE

Dagens löfte: lögner kommer att exponeras

Vistas rent

"Hur kan en ung person hålla rent? Genom att följa ditt ord och följer dess regler. Jag har försökt mitt bästa att hitta du – inte Låt mig vandra från dina kommandon. Jag har dolt ditt ord i mitt hjärta, att jag inte kanske synd mot dig."
Psaltaren 119:9-11 NLT


Tornar
I spelet i fotboll det kallas "tornar": du är redan ned när plötsligt du få pummeled igen av din motståndare. I verkliga livet kallas andlig krigföring, och det är ofta förklädd. Du lidande genom en hård tid när plötsligt fienden medföljer vid du ser det faktiskt ut som befrielse.


Ah, hur sårbara vi är i sådana stunder! Ju jag fått utstå på sistone, jag tycker jag förtjänar en liten paus! Hur lätt det är att rationalisera! Skulle det verkligen vara så fel för mig att ___? Varför inte?


Naturligtvis är detta den frestelsen. I den främre änden ser synd "himmelska." På baksidan, det är alltid helvetiskt och gör dåliga situationer värre.


Vårt enda hopp är lever ut det löfte som Guds ord kan hålla oss från synden. Genom att fylla våra hjärtan och sinnen med sanningen i Guds ord, är vi känna igen fiendens lögner. Det är hur vi hålla rent i hårt, frestande gånger (se Matteus 4: 1-11). Det är hur vi undvika Satans vilseledande försök att träffa oss igen när vi är ned.


Be Guds löfte:
Gud, när jag vill dölja ditt ord i mitt hjärta, jag kan hålla från syndar! Ge mig visdomen att söka du och dölja ditt ord i mitt hjärta. Jag behöver omdöme att tillämpa din sanning på vardagliga situationer, särskilt när jag går igenom svåra tider.


från Be Guds löften i svåra tider av Len Wood (Tyndale) pp 170-71

Innehållet hämtas från Bibeln, nya lever översättning och andra publikationer från Tyndale förlag

No comments:

Post a Comment