Saturday, September 22, 2012

DANISH: I JUST SAW JESUS

JEG SÅ NETOP JESUS

LÆS:
2 Kor 4: 1-10

Altid transporterer om i kroppen
dør af Herren Jesus, der
Jesu liv kan også være
manifesteret i vores krop.
-2 Kor 4: 10

År siden mistede jeg mit job i min valgte erhverv på grund af omstændigheder uden for min kontrol. Så tog jeg på to mindre betalende job for at forsøge at gøre enderne mødes. Endnu stadig var det meget vanskeligt at tjene nok til at betale min månedlige udgifter.

Derefter tilsluttes jeg igen med Joel og Dave, to venner fra min fortid. Joel var blevet præst i en voksende kirke i forstæderne. Dave var blevet en oversøiske missionær, men han var på besøg i USA på tidspunktet. Både af dem, som erkender min knibe, gav mig penge til at betale husleje. Jeg blev dybt rørt. Som jeg tænkte på min venner handlinger, sagde jeg til mig selv: "Jeg har bare set Jesus Kristus!"

Ligesom jeg så Jesus i mine venner, kan andre tider se ham i os. Paulus taler om "Kristus i du, håb om herlighed" (Kol 1: 27). Han tilstod: "Jeg er blevet korsfæstet med Kristus; Det er ikke længere mig, der lever, men Kristus lever i mig" (GAL 2: 20). Og han forstod også, at forskellige omstændigheder kan være muligheder for "life Jesu [at] manifesteret i vores organ" (2 Kor 4: 10).

Kender du nogen kæmper med fysiske eller økonomiske byrder? Hvorfor ikke lade den indwelling Kristus, udtrykke sin kærlighed gennem dem ved at møde denne persons behov. -Dennis Fisher

Hvis jeg kan gøre nogle gode i dag,
Hvis jeg kan hjælpe med hvad jeg siger,
Hvis ved mine gerninger din kærlighed formidle-
Kære Herre, Vis mig lige hvordan.- Brandt
***********************************
Ægte kærlighed hjælper andre for Jesu skyld
Selvom de kan aldrig returnere yndest.

INDSIGT
Paul identificeret Djævelen som "Gud i denne alder", som forhindrer folk i at tro evangeliet (vv.3-4). I lignelsen om sædemand, han er "onde" hvem "brudstykker væk [word Kongeriges] sås i [den hearer's] hjerte" (Matthews 13: 19). Heldigvis kom Jesus til "ødelægge værker af the devil" (1 Joh 3: 8; jf. John 12: 31; Hebraisk 2: 14).

Har en velsignet dag.
Altid kærlighed til Gud vores Creator
Enhed & fred

No comments:

Post a Comment