Tuesday, September 25, 2012

NORWEGIAN (BOKMAL): STAYING PURE


Dagens løftet: løgner vil bli utsatt

Bor ren

"Hvordan kan en ung person holde ren? Ved å adlyde ditt ord og følge sine regler. Jeg har prøvd mitt beste for å finne deg – ikke la meg vandre fra dine kommandoer. Jeg har skjult ditt ord i mitt hjerte, at jeg ikke kan synd mot deg."
Salme 119:9-11 NLT


Pæling på
I spillet av fotball er den kalt "pæling på": du er allerede nede når plutselig du komme bombarderes igjen av motstanderen. I det virkelige liv det kalles åndelig krigføring, og det er ofte forkledd. Du lider gjennom en vanskelig tid når plutselig fienden kommer på deg med hva faktisk ser ut som lettelse.


Ah, hvor sårbare vi er i slike øyeblikk! Tross alt jeg har måttet tåle i det siste, jeg overveie jeg fortjene en liten pause! Hvor lett det er å rasjonalisere! Ville det virkelig være så galt for meg å ___? Hvorfor ikke?


Selvfølgelig, er dette hva slags fristelsen. På front end ser synd "himmelsk." På baksiden, det er alltid helheimsk og gjør dårlige situasjoner verre.


Vårt eneste håp er i å leve ut et løfte som Guds ord kan holde oss fra synd. Ved å fylle våre hjerter og sinn med sannheten i Guds ord, er vi i stand til å gjenkjenne fiendens løgner. Det er hvordan vi holde rene av hard, fristende ganger (se Matteus 4: 1-11). Det er hvordan vi unngå Satans villedende forsøk på å treffe oss igjen når vi er nede.


Ber Guds løfte:
Gud, når jeg skjuler ditt ord i mitt hjerte, jeg kan holde fra synde! Gi meg visdom til å søke deg og for å skjule ditt ord i mitt hjerte. Jeg trenger dømmekraft for å bruke din sannhet på dagligdagse situasjoner, spesielt når jeg går gjennom vanskelige tider.


fra Be Guds løfter i tøffe tider av Len Wood (sjema) pp 170-71

Innhold er avledet fra den hellige bibel, New Living Translation og andre publikasjoner av Tyndale Publishing House

No comments:

Post a Comment