Friday, September 28, 2012

SWEDISH (SWEDEN): A PRAYER FOR FORGIVENESS AND MERCY


Dagens löfte: Gud förlåter alla synder, oavsett hur stor
En bön om förlåtelse och nåd
Ingenting kan någonsin separera oss från hans kärlek...
Romarbrevet 8: 38 NLT

Ära ditt namn, O Herre, förlåt mina många, många synder... Slå mig och förbarma mig, för jag är ensam och i djup nöd. Mitt problem gå från dålig till värre. O, rädda mig från dem alla! Känner min smärta och se mina problem. Förlåt alla mina synder.
Psaltaren 25:11, 16-18 NLT
Gillar Domino...
Har du någonsin känt som om problem i ditt liv var som en serie av Domino? En domino faller ner, och den framhäver en kedjereaktion som slår ned resten av dominobrickor. David kände att hans problem kommer från dåligt till värre — hans fiender hade omringat honom väntar på sin slutliga död. David kunde inte alls se. Men även i sin förtvivlan, han visste att det var en som han alltid kunde lita på att hjälpa honom. Han vände sig till Gud, bekände sina synder, bett om förlåtelse och vädjade om nåd.

När vi skiljs från Gud på våra synder, måste vi omvända sig och be om förlåtelse. Med ett rent hjärta, kan vi sedan komma före honom och be om hjälp. Han kommer att höra och svara oss "för sitt namn ära."

En bön för idag:

Käre Gud, till ära av ditt namn, du förlåta mina många, många synder och förbarma mig...

från Ett år bok Bibeln böner Bruce Barton, allmänna redaktör (Tyndale) post för 10 oktober
Innehållet hämtas från Bibeln, nya lever översättning och andra publikationer från Tyndale förlag

No comments:

Post a Comment