Saturday, September 22, 2012

DUTCH (NETHERLANDS): I JUST SAW JESUS

IK ZAG JEZUS

LEZEN:
2 Korintiërs 4: 1-10

Altijd uitvoering over in het lichaam
de stervende of the Lord Jesus, die
het leven van Jezus kan ook worden
manifesteert zich in ons lichaam.
-2 Korintiërs 4: 10

Jaar geleden die ik verloor mijn baan in mijn gekozen beroep als gevolg van omstandigheden buiten mijn controle. Dus nam ik op twee mindere-betaalt banen om te proberen om rond te komen. Toch was nog steeds erg moeilijk om geld te verdienen genoeg om mijn maandelijkse kosten betalen.

Dan weer ik verbonden met Joel en Dave, twee vrienden uit mijn verleden. Joel geworden de pastoor van een groeiende kerk in de voorsteden. Dave was een overzeese missionaris, maar was hij gast in de VS op het moment. Beiden, herkennen van mijn predicament gaf me geld om te helpen de huur betalen. Ik was diep ontroerd. Zoals ik van de acties van mijn vrienden dacht, zei ik tegen mezelf: "Ik heb net gezien Jezus Christus!"

Net zoals ik zag Jezus in mijn vrienden, kunnen soms anderen zien hem in de VS. Paulus spreekt van "Christus onder u, de hoop der heerlijkheid" (Kolossenzen 1: 27). Hij biechtte: "Ik heb gekruisigd met Christus; het is niet langer ik die wonen, maar Christus leeft in mij" (Galaten 2: 20). En hij ook begrepen dat verschillende omstandigheden mogelijkheden voor "het leven van Jezus [tot] worden geopenbaard in ons lichaam worden kunnen" (2 Korintiërs 4: 10).

Ken jij iemand worstelen met fysieke of financiële lasten? Waarom niet laten de inwonende Christus uitdrukken van zijn liefde door u door aan die persoon behoefte te voldoen. -Dennis Fisher

Als ik wat goed vandaag doen kan,
Als ik helpen kan in wat ik zeg,
Als door mijn daden uw liefde overbrengen-
Lieve heer Just show me how.- Brandt
***********************************
Echte liefde is het helpen van anderen omwille van Jezus
zelfs als ze nooit meer de gunst terugkeren kunnen.

INZICHT
De duivel Paul geïdentificeerd als "de god van dit tijdperk" die voorkomt mensen dat uit het geloof in het evangelie (vv.3-4). In de gelijkenis van de zaaier, is hij "the wicked one" die "flarden weg [het woord van het Koninkrijk] gezaaid in [de toehoorder het] hart" (Matthews 13: 19). Gelukkig kwam Jezus te "vernietigen de werken van de duivel" (1 Johannes 3: 8; cf. Johannes 12: 31; Hebreeuws 2: 14).

Heb een gezegende dag.
God onze Schepper's liefde altijd
Eenheid & vrede

No comments:

Post a Comment