Saturday, September 22, 2012

SWEDISH (SWEDEN): I JUST SAW JESUS


JAG SÅG BARA JESUS

LÄS:
Korinthierbrevet 4: 1-10

Alltid bära om i kroppen
dör av Herren Jesus, som
Jesus liv kan också vara
manifesteras i vår kropp.
-2 Korinthierbrevet 4: 10

År sedan förlorade jag mitt jobb i min valda yrke på grund av omständigheter utanför min kontroll. Så jag tog på två mindre betala jobb för att försöka göra ändar möts. Ändå var det fortfarande mycket svårt att tjäna tillräckligt för att betala min månatliga utgifter.

Jag återanslöt med Joel och Dave, två vänner från mitt förflutna. Joel hade blivit pastor i en växande kyrka i förorterna. Dave hade blivit en utomeuropeiska missionär, men han besökte i USA vid tidpunkten. Dem erkänner min situation, båda gav mig pengar för att betala hyran. Jag blev djupt rörd. Som jag trodde att mina vänner åtgärder, sade jag till mig själv: "Jag har bara sett Jesus Kristus!"

Precis som jag såg Jesus i mina vänner, se ibland andra honom i oss. Paulus talar om "Kristus i du, hopp om att ära" (Kolosserbrevet 1: 27). Han erkände: "Jag har blivit korsfäst med Kristus; Det är inte längre jag lever, men Kristus lever i mig" (Galaterbrevet 2: 20). Och han förstod också att olika omständigheter kan vara möjligheter för "the life of Jesus [skall] vara manifesteras i vår kropp" (Korinthierbrevet 4: 10).

Vet du någon kämpar med fysiska eller ekonomiska bördor? Varför inte låta den indwelling Kristus uttrycka sin kärlek genom er genom att uppfylla den personens behov. -Dennis Fisher

Om jag kan göra några bra dag,
Om jag kan hjälpa i det jag säger,
Om av min handling förmedla din kärlek-
Käre Herre, bara visa mig hur.- Brandt
***********************************
Verklig kärlek är att hjälpa andra för Jesu skull
även om de kan aldrig returnera gunst.

INSIKT
Paul identifierat djävulen som "den Gud i denna ålder" som hindrar människor från att tro evangelium (vv.3-4). I liknelsen om såningsmannen, han är "onda" som "snatches bort [ord i kungariket] sås i [den hearer's] hjärta" (Matthews 13: 19). Tack och lov, Jesus kom för att "förstöra verk av djävulen" (1 John 3: 8; jfr John 12: 31. Hebreiska 2: 14).

Ha en välsignad dag.
Gud vår Skapare kärlek alltid
Enighet & fred

No comments:

Post a Comment