Saturday, September 22, 2012

NORWEGIAN (BOKMAL): I JUST SAW JESUS


JEG SÅ JESUS

LES:
2 Kor 4: 1-10

Alltid bærer om i kroppen
den døende av Herren Jesus, som
Jesu liv kan også være
manifestert i kroppen vår.
-2 Kor 4: 10

År siden mistet jeg min jobb i mitt valgt yrket på grunn av omstendigheter utenfor min kontroll. Så tok jeg på to mindre betalende jobber for å prøve å få endene møtes. Likevel var det fortsatt svært vanskelig å tjene nok til å betale min månedlige utgifter.

Så koblet jeg med Joel og Dave, to venner fra min fortid. Joel hadde blitt presten i en voksende kirke i forsteder. Dave hadde blitt en oversjøiske misjonær, men han var på besøk i USA på tiden. Begge av dem, erkjenner min knipe, ga meg penger til å betale husleien. Jeg var dypt beveget. Som jeg tenkte av mine venner-handlinger, sa jeg til meg selv: "Jeg har bare sett Jesus Kristus!"

Akkurat som jeg så Jesus i mine venner, kan noen ganger andre se ham i oss. Paul snakker om "Kristus i dere, håpet om herligheten" (Kolosserne 1: 27). Han tilsto: "Jeg har blitt korsfestet med Kristus. Det er ikke lenger jeg som bor, men Kristus lever i meg" (Galaterbrevet 2: 20). Og han også forsto at ulike omstendigheter kan være muligheter for "livet til Jesus [til] gi seg utslag i kroppen vår" (2 kor 4: 10).

Kjenner du noen sliter med fysiske eller finansielle byrder? Hvorfor ikke la inneliggende Kristus uttrykke sin kjærlighet gjennom deg ved å møte denne personens behov. -Dennis Fisher

Hvis jeg kan gjøre noen gode i dag,
Hvis jeg kan hjelpe i hva jeg sier,
Hvis av mine gjerninger formidle din kjærlighet-
Kjære Herre, bare Vis meg hvordan.- Brandt
***********************************
Ekte kjærlighet er å hjelpe andre for Jesu skyld
Selv om de kan aldri gjengjelde tjenesten.

INNSIKT
Paul identifisert djevelen som â «guden av denne alderen", som hindrer folk fra å tro på evangeliet (vv.3-4). I lignelsen om såmannen, han er "den ugudelige" som "snatches bort [ord i kongedømmet] sådd i [den som hørers] hjertet" (Matthews 13: 19). Heldigvis, Jesus kom for å "ødelegge verk av djevelen" (1 Joh 3: 8; jf John 12: 31; Hebraiske 2: 14).

Ha en velsignet dag.
Gud vår skaper kjærlighet alltid
Enhet og fred

No comments:

Post a Comment