Friday, September 28, 2012

NORWEIGAN (BOKMAL): A PRAYER FOR FORGIVENESS AND MERCY

Dagens løftet: Gud tilgir alle synder, uansett hvor stor
En bønn for tilgivelse og nåde
Ingenting kan noensinne skille oss fra hans kjærlighet...
Romerne 8: 38 NLT

For æren av ditt navn, O Herre, kan du tilgi mine mange, mange synder... Slå til meg og ha barmhjertighet med meg, for jeg er alene og i dyp nød. Mine problemer går fra ille til verre. O, redde meg fra dem alle! Føler min smerte, og se mine problemer. Tilgi alle mine synder.
Salme 25:11, 16-18 NLT
Liker Domino...
Har du noen gang følt som om problemene i livet var som en rekke Domino? En domino faller, og det setter av en kjedereaksjon som banker ned resten av Domino. David følte at hans problemer gikk fra ille til verre, hans fiender hadde omringet ham, venter på hans ultimate bortgang. David kunne se ingen vei. Men selv i sin fortvilelse, han visste det var en som han kan alltid stole på å hjelpe ham. Han vendte seg til Gud, bekjente sine synder, ba om tilgivelse, og ba om nåde.

Når vi er atskilt fra Gud på grunn av våre synder, trenger vi å omvende seg og be om tilgivelse. Deretter med et rent hjerte, kan vi kom før ham og be om hjelp. Han vil høre og svare oss "for ære av hans navn."

En bønn for i dag:

Kjære Gud, for ære av navnet ditt, Vennligst tilgi mine mange, mange synder og ha barmhjertighet med meg...

fra Den ett år boken i Bibelen bønner Bruce Barton, sjefredaktør (Tyndale) oppføring for 10 oktober
Innhold er avledet fra den hellige bibel, New Living Translation og andre publikasjoner av Tyndale Publishing House

No comments:

Post a Comment