Friday, September 28, 2012

DUTCH (NETHERLANDS): A PRAYER FOR FORGIVENESS AND MERCY


Hedendaagse belofte: God vergeeft alle zonden, geen kwestie hoe groot
Een gebed voor de vergeving en genade
Niets kan ooit ons scheiden van zijn liefde...
Romeinen 8: 38 NLT

Voor de eer van uw naam, O Heer, vergeef mijn zonden vele, vele... Draai aan me en ontferm u over mij, want ik alleen en in diepe nood ben. Mijn problemen gaan van kwaad tot erger. O, redt me van ze allemaal! Mijn pijn voelen en zien van mijn problemen. Al mijn zonden vergeven.
Psalm 25:11, 16-18 NLT
Als Domino's...
Heb je ooit gevoeld alsof de problemen in je leven als een reeks van Domino's? Een domino naar beneden valt, en het zet een kettingreactie die van de rest van de dominostenen klopt. David voelde dat zijn problemen zouden gaan van kwaad tot erger — zijn vijanden had hem te wachten voor zijn uiteindelijke ondergang omgeven. David kon zien geen enkele manier uit. Maar zelfs in zijn wanhoop, hij wist was er een die hij altijd vertrouwt kon om hem te helpen. Hij wendde zich tot God, biechtte zijn zonden, gevraagd om vergeving en smeekte om genade.

Wanneer we zijn gescheiden van God vanwege onze zonden, moeten we zich bekeren en om vergiffenis vragen. Vervolgens kunnen we met een schone hart, komen voor hem en om hulp vragen. Hij zal horen en antwoord ons "voor de eer van zijn naam.'

Een gebed voor vandaag:

Lieve God, voor de eer van uw naam, alstublieft mijn vele, vele zonden vergeven en ontferm u over mij...

van Het boek van één jaar van Bijbel gebeden Bruce Barton, general editor (Tyndale) vermelding voor 10 oktober
Inhoud is afgeleid van de Heilige Bijbel, nieuwe het leven vertaling en andere publicaties van Tyndale uitgeverij

No comments:

Post a Comment