Tuesday, September 24, 2013

FINNISH: Oleskelee puhdas

Päivän lupaus: valheet paljastetaan

Oleskelee puhdas

"Miten nuori pysyä puhdas? Tottele sanaasi ja noudattamalla sääntöjä. Yritin parhaani löytää sinulle-älä anna minun vaeltaa komentoja. Olen piilossa sanasi sydämessäni, että en voi syntiä sinua vastaan."
Psalmi 119-11 NLT

Kasaamalla
Jalkapallopelin sitä kutsutaan "kasaantuu": olet jo alas kun yhtäkkiä saada turpiini jälleen vastustajan. Oikeassa elämässä se on nimeltään hengellinen sodankäynti ja usein naamioitu. Kärsimystä on vaikea, kun vihollinen tulee äkkiä voit kanssa mitä todella näyttää helpotusta.

Ah kuinka haavoittuvia olemme sellaisina hetkinä! Loppujen lopuksi ole joutuneet kokemaan tapahtumat, mielestäni olen ansainnut pienen tauon! Kuinka helppoa on järkeistää! Olisiko todella niin väärin minulle ___? Miksi ei?

Tietenkin tämä on houkutus luonne. Etuosa synti näyttää "taivaallinen." Takana se on aina helvetillistä ja huonoja tilanteita pahentaa.

Ainoa toivomme on elää lupauksen, että Jumalan sana voi pitää meidät synnistä. Luona täyte sydämemme ja mielemme Jumalan sanan totuudella, pystymme tunnistamaan vihollisen valheita. Tämä on, miten meidän pysyä puhdas kova, houkuttelevaa aikoina (Katso Matt. 4:1-11). Se on, miten välttää Saatanan petollisia yrityksiä koskettavat meitä taas, kun olemme alas.

Rukoilee Jumalan lupaus:
Jumala, kun Piilota sanasi sydämessäni, voi pitää syntiä! Anna minulle viisautta etsimään sinua ja piilottaa sanasi sydämeeni. Tarvitsen arvostelukykyä soveltaa sinun totuus arkipäivän tilanteissa, varsinkin kun olen menossa läpi vaikeita aikoja.

alkaen Rukoilee Jumalan lupaukset vaikeina aikoina Len Wood (Tyndale) pp 170-71

Sisältö on peräisin Pyhä Raamattu, New Living Translation ja muiden julkaisujen Tyndale kustantamo


No comments:

Post a Comment