Saturday, September 21, 2013

DUTCH: TIME FOR A CHANGE

TIME FOR A CHANGE

LEZEN:
Genesis 12:1-8

Daar bouwde hij een altaar aan de
LORD en riep de naam
van de heer. –Genesis 12:8

Veel gelovigen lang om dagelijkse tijd doorbrengen met God, bidden en zijn woord lezen. Ironisch genoeg, zijn ze vaak afgeleid door een drukke agenda. Frustraties mount als drukte lijkt te menigte uit een opening in hun schema.

Oswald Chambers heeft wijselijk heeft gereageerd op de transformerende macht van zelfs 5 minuten in aanwezigheid van de heer. Inderdaad, zelfs een korte tijd doorgebracht in voorbede en het woord heeft nog steeds grote waarde: "het is niet de zaak waarop we besteden de meeste tijd dat ons mallen, maar het ding dat de grootste macht uitoefent. Five minutes with God en zijn woord is de moeite waard meer dan al de rest van de dag." Nu, het klinkt misschien als Chambers heeft gemaakt een overdrijving. Nog kunnen krachtige resultaten komen van zelfs een korte tijd voor gebed, omdat God krachtig is.

Soms onze dagen zijn gevuld met drukke eisen die uit de tijd doorgebracht menigte in het luisteren naar en reageren op God. Maar maakt niet uit waar we zijn, elk moment genomen om te bouwen van onze eigen spirituele "altaar" de heer als Abram deed (Genesis 12:8) opent de deur naar zijn transformerende macht. Als u problemen bij het tot oprichting van een tijd met God ondervindt, kon u beginnen met slechts 5 minuten en zien waar het leidt. Onze God verlangt om te ontmoeten met ons en in ons leven zijn kracht bewijzen. Dennis Fisher

Heer, het verbazingwekkend om me dat u, Almachtige God,
wil tijd doorbrengen met mij! Bedankt.
Ik soms struikelen met mijn woorden maar ben in ontzag van
U. Dank u dat u wilt horen van mij.

Praat met God-hij wil horen van uw hart.

INZICHT
Genesis 12 vertelt van Abram's oproep tot God volgen naar een land dat zijn nakomelingen zou erven. Het belangrijkste doel van het gesprek wordt gezien in vers 3: "En in u zullen al de geslachten der aarde gezegend worden." De vervulling van deze zegen zou komen door Jezus, die zou bieden verlossing voor allen die geloven.

Heb een gezegende dag en het weekend.
God onze Schepper's liefde altijd
Eenheid & vrede


No comments:

Post a Comment