Tuesday, September 24, 2013

DUTCH: Verblijf zuivere

Hedendaagse belofte: leugens zal worden blootgesteld

Verblijf zuivere

"Hoe kan een jong persoon blijven zuiver? Door uw woord gehoorzamen en zijn regels te volgen. Ik heb mijn beste geprobeerd om te vinden u — laat me dwalen van uw opdrachten niet. Ik heb uw woord verborgen in mijn hart, dat ik niet tegen je zondigen misschien."
Psalm 119:9-11 NLT

Stapelen op
In het spel van voetbal het heet "stapelen zich op": je bent al naar beneden, wanneer plotseling u weer krijgen pummeled door uw tegenstander. In het echte leven heet het geestelijke oorlogvoering, en het vaak vermomd. Bent u lijden door een harde tijd, toen plotseling de vijand op u komt met wat eigenlijk looks like opluchting.

Ah, hoe kwetsbaar we zijn in zulke momenten! Immers ik heb gehad te verduren laatste tijd, ik denk dat ik verdien een kleine pauze! Hoe gemakkelijk het is te rationaliseren! Zou het echt worden zo verkeerd voor mij om ___? Waarom niet?

Natuurlijk, is dit de aard van de verleiding. Op de voorkant, de zonde ziet er "hemelse." Op de achterzijde, het is altijd helse en slechte situaties slechter maakt.

Onze enige hoop is in het leven uit de belofte die God's woord ons van de zonde houden kan. Door te vullen onze harten en geesten met de waarheid van Gods woord, zijn we in staat te herkennen van de vijand ligt. Dat is hoe we blijven zuiver in harde, verleidelijk tijden (zie Matteüs 4:1-11). Het is hoe we vermijden Satans misleidende pogingen om ons weer raken als we beneden.

Bidden God's belofte:
God, wanneer ik uw woord in mijn hart verbergt, ik kan houden van zondigen! Verlenen mij de wijsheid om u te zoeken en te verbergen uw woord in mijn hart. Ik moet onderscheidingsvermogen toe te passen uw waarheid naar dagelijkse situaties, vooral als ik ga door moeilijke tijden.

van Bidden God's beloften in moeilijke tijden door Len Wood (Tyndale) pp 170-71

Inhoud is afgeleid van de Heilige Bijbel, nieuwe het leven vertaling en andere publicaties van Tyndale uitgeverij


No comments:

Post a Comment