Tuesday, September 24, 2013

DANISH: Opholder sig ren

Dagens løfte: løgne vil blive udsat

Opholder sig ren

"Hvordan kan en ung person bo ren? Ved adlyde dine ord og følge dens regler. Jeg har prøvet mit bedste for at give dem — Lad mig vandre fra dine kommandoer. Jeg har gemt din word i mit hjerte, at jeg ikke måske synd mod dig."
Salme: 119:9-11 NLT

Fundering på
I spillet af fodbold er det kaldet "hober sig": du er allerede ned, når pludselig du få bankede igen af din modstander. I det virkelige liv er det kaldet åndelig krigsførelse, og det er ofte skjult. Du lider gennem en hård tid når pludselig fjenden kommer på dig med hvad faktisk ser ud relief.

Ah, hvor sårbare vi er i sådanne øjeblikke! Efter alt jeg har måttet udholde sidst, jeg tror, jeg fortjener en lille pause! Hvor nemt det er at rationalisere! Ville det virkelig være så forkert for mig at ___? Hvorfor ikke?

Selvfølgelig, er dette karakteren af fristelsen. På den forreste ende ser synden "himmelsk." På bagsiden, det er altid helvede og gør dårlige situation værre.

Vores eneste håb er i levende ud af det løfte, som Guds ord kan holde os fra synden. Ved at udfylde vores hjerter og sind med sandheden i Guds ord, er vi i stand til at genkende fjendens løgne. Det er sådan vi forblive ren i hårde, fristende gange (se Matt 4:1-11). Det er, hvordan vi undgår Satans bedrageriske forsøg på at ramme os igen, når vi er nede.

Bedende Guds løfte:
Gud, når jeg skjuler dine ord i mit hjerte, kan jeg holde fra at synde! Give mig visdom til at søge dig og til at skjule dine Word i mit hjerte. Jeg har brug for dømmekraft at anvende din sandhed til dagligdags situationer, især når jeg går igennem vanskelige tider.

fra Bede Guds løfter i hårde tider af Len træ (Tyndale) pp 170-71

Indhold er afledt fra Bibelen, nye lever oversættelse og andre publikationer af Tyndale forlag


No comments:

Post a Comment