Thursday, June 13, 2013

SWEDISH: UPPKOPPLAD

UPPKOPPLAD

LÄS:
Psalm 119:33-40

Ditt ord är en lykta till
mina fötter och ett ljus till min
sökväg. -Psalm fötters

Jag vaknade en morgon och upptäckte att min internetuppkoppling inte fungerade. Min tjänsteleverantören genomfört några tester och drog slutsatsen att mitt modem behövs bytas, men de tidigaste de kunde göra så var nästa dag. Jag fick lite panik när jag tänkte på att vara utan Internet-anslutning i 24 timmar! Jag tänkte, hur ska jag överleva utan den?

Då frågade jag mig, skulle jag också panik om min anslutning med Gud stördes för en dag?Vi håller vår förbindelse med Gud vid liv genom att spendera tid i hans ord och bön. Då är vi vara "doers av ordet" (James 1:22-24).

Författaren till Psalm 119 insett vikten av en anslutning till Gud. Han bad Gud att lära honom hans statyer och ge honom förståelse för hans lag (vv.33-34). Då bad han att han skulle följa med sin hela hjärtat (v.34), promenad i vägen för Guds bud (v.35), och vända bort ögonen från att titta på värdelösa saker (v.37). Genom att meditera över Guds ord och sedan tillämpa det, stannade psalmisten "ansluten" till Gud.

Gud har gett oss sitt ord som en lampa till våra fötter och ett ljus på vår väg att leda oss till honom. -C.P. Hia

Kanske minnet av Kristus min Frälsare
Bor i mig från dag till dag,
Av hans kärlek och makt kontroll
Allt jag gör och säger.- Wilkinson
*****************************
Att ladda batterierna andliga
Anslut till källan.

INSIKT
Dagens läsning återspeglar vikten av ett återupplivas och rent hjärta. Vi påminns om hur beroende av Gud är sökvägen till rättfärdiga levande. Modigt inför livets hot är möjlig genom att ta sin tillflykt till Gud själv. Troende bör akta oberäkneliga hjärtat som så ofta drar oss bort från Herren. Världen med dess många lockar också lockar oss att välja mot Gud. Endast genom bön kan vi utbyta våra oberoende själviskhet för det nådiga inre arbetet av Gud. Hans ande kan använda den inspirerade ord för att ge oss vad vi måste lyda. Det kristna livet är inte en andlig lätthet men en av inre och yttre utmaningar. Varje problem, dock kan mötas genom Guds bestämmelse.

Ha en välsignad dag.
Gud vår skapare kärlek alltid
Enighet och fred

No comments:

Post a Comment