Thursday, June 13, 2013

DANISH: BEVAR FORBINDELSEN

BEVAR FORBINDELSEN

LÆS:
Salme: 119:33-40

Dit ord er en lygte til
min fod og et lys til min
sti. -Salme 119:105

Jeg vågnede op en morgen og opdagede, at min internetforbindelse ikke var i orden. Min udbyder gennemført nogle tests og konkluderede, at mit modem skulle udskiftes, men den tidligste de kunne gøre så var den næste dag. Jeg gik i panik lidt når jeg tænkte uden internetforbindelse for 24 timer! Jeg troede, hvordan jeg vil overleve uden det?

Så jeg spurgte mig selv, ville jeg også panik hvis min forbindelse med Gud blev afbrudt for en dag?Vi holder vores forbindelse med Gud i live ved at bruge tid på hans ord og i bøn. Så er vi til at være "magtsyge af ordet" (James 1:22-24).

Forfatter af Salme 119 anerkendt betydningen af en forbindelse til Gud. Han spurgte Gud om at lære ham hans statuer og give ham forståelse af hans lov (vv.33-34). Så han bad, at han ville observere det med sin hele hjertet (v.34), gang i vejen for Guds befalinger (v.35), og drej væk øjnene ved at kigge på værdiløse ting (v.37). Ved mediterer på Guds ord og derefter anvende det, boede Salmisten "tilsluttet" til Gud.

Gud har givet os hans ord som en lampe til vores fødder og en lys til vores sti fører os til ham. -C.P. Hia

Kan huske Kristus min frelser
Bor i mig fra dag til dag,
Af hans kærlighed og magt kontrollerende
Alt jeg gør og siger.- Wilkinson
*****************************
At genoplade batteriet åndelige
stik i kilden.

INDSIGT
Dagens læsning afspejler betydningen af en genoplivet og rene hjerte. Vi bliver mindet om hvordan afhængigheden af Gud er stien til retfærdige levende. Modigt overfor livets trusler er gjort muligt ved at tage tilflugt i Gud selv. Troende bør vogte den egensindige hjerte, som så ofte trækker os væk fra Herren. Verden med dens mange lokker også lokker os til at vælge mod Gud. Kun gennem bøn kan vi udveksle vores uafhængige egoisme til de nådige indre funktioner af Gud. Hans ånd kan bruge inspireret ordet til at give os, hvad vi skal adlyde. Det kristne liv er ikke en af åndelige lethed, men en af interne og eksterne udfordringer. Hvert problem, dog kan blive konfronteret gennem Guds bestemmelse.

Ha en velsignet dag.
Gud vores skaber kærlighed altid
Enhedslisten & fred

No comments:

Post a Comment