Thursday, June 13, 2013

DUTCH: VERBONDEN BLIJVEN

VERBONDEN BLIJVEN

LEZEN:
Psalm 119:33-40

Uw woord is een licht
mijn voeten en een licht aan mijn
pad. -Psalm 119:105

Ik op een ochtend wakker en ontdekt dat mijn internetverbinding niet werkte. Mijn dienstverlener sommige tests uitgevoerd en geconcludeerd dat mijn modem moest worden vervangen, maar de vroegste ze konden doen zo was de volgende dag. Ik raakte in een beetje paniek toen ik dacht over het feit dat zonder de Internet-verbinding voor 24 uur! Ik dacht, Hoe ga ik om te overleven zonder het?

Dan vroeg ik mezelf, zou ik ook paniek als mijn verbinding met God werd verstoord voor een dag?We houden onze verbinding met God leven door het uitgeven van tijd in zijn woord en in gebed. Dan we zijn te zijn "mannen van de daad van het woord" (James 1:22-24).

De schrijver van Psalm 119 erkende het belang van een verbinding met God. Hij vroeg God om te leren van hem zijn beelden en geef hem inzicht in zijn wet (vv.33-34). Toen hij bad dat hij zou met zijn hele hart (v.34), lopen in het pad van Gods geboden (v.35), observeren en zich afwenden zijn ogen van waardeloze dingen te kijken (v.37). Door mediteren op God's woord en vervolgens toe te passen, bleef de psalmist 'verbonden' met God.

God heeft ons gegeven zijn woord als een lamp aan onze voeten en een licht op ons pad naar ons naar hem leiden. -C.P. GES

Kan de geest van Christus mijn Verlosser
Leven in mij van dag tot dag,
Door zijn liefde en macht beheren
Alles wat ik doen en zeggen.- Wilkinson
*****************************
Uw geestelijke accu bij te laden
Sluit aan op de bron.

INZICHT
Hedendaagse lezing weerspiegelt het belang van een nieuw leven ingeblazen en zuiver hart. We worden herinnerd aan hoe afhankelijkheid van God het pad naar rechtvaardig leven is. Moedig geconfronteerd met bedreigingen van het leven is mogelijk gemaakt door nemen toevlucht in God zelf. De gelovige moet oppassen met het eigenzinnige hart dat zo vaak ons weg van de heer trekt. De wereld met haar vele trekpleisters ook verleidt ons om te kiezen tegen God. Alleen door het gebed kunnen we wisselen onze onafhankelijke egoïsme voor de gracieuze binnenwerkingen van God. Zijn geest kunt het geïnspireerde woord om ons wat we moeten gehoorzamen. Het christelijke leven is niet een van spirituele gemak maar een interne en externe uitdagingen. Elk probleem, kan echter worden geconfronteerd door Gods bepaling.

Heb een gezegende dag.
God onze Schepper liefde altijd
Eenheid en vrede

No comments:

Post a Comment