Saturday, February 23, 2013

SWEDISH: REROUTING...REROUTING - OMFÖRING...OMFÖRING

OMFÖRING...OMFÖRING

LÄS:
Ordspråksboken 3:1-8

I alla dina vägar erkänna honom,
och han skall direkt dina stigar.
-Ordspråksboken 3:6

Oroa dig inte. Jag vet precis vart jag går." Sade jag till min passagerare. Då en nästan-mänsklig röst tjallade ut mig: "omdirigering... omdirigering." Nu alla visste att jag var förlorad!

Dessa dagar, erkänna miljontals drivrutiner dessa ord, eller andra gillar dem, som ett tecken på de har gått ur spår eller missade en sväng. GPS -enheten inte bara identifierar när en förare är självklart, men omedelbart börjar rita en ny väg att komma tillbaka på rätt spår.

Anhängare av Jesus behöver ibland hjälp att komma tillbaka på rätt spår andligt. Vi kan avsiktligt veer självklart eftersom vi tror vi vet bäst, eller glida bort långsamt, inte märker vi flyttar längre och längre från promenaden Gud vill ha med oss.

Gud har inte lämnat oss på egen hand, men. Han har gett alla troende den Helige Anden (John 14:16-17; 1 kor 3:16), som fångar oss om vår synd (John 16:8, 13). När vi kommer ur kurs, han låter larmet och triggar vårt samvete (Galaterbrevet 5:16-25). Vi kan Ignorera varningen, men vi gör det till vår egen nackdel (Jesaja 63:10; Galaterbrevet 6:8).

Vad tröst att veta att Gud är på jobbet i våra liv genom den dömande verk av den Helige Anden! (Romarbrevet 8:26-27). Med Guds hjälp och vägledning, kan vi fortsätta på en väg som är tilltalande för honom. -Randy Kilgore

Helige Ande, vi vill höra
Din inre maningar, mjuk och tydligt;
Och hjälpa oss att veta din stilla, liten röst
Så att vi kan göra Guds kommer vårt val.- D. DeHaan
*******************************************
Vi är aldrig utan en hjälpare,
eftersom vi har anden inom.

INSIKT
Guiden Bibeln av A. Knowles ger en bra orientering om studien av proverbsna. Ordspråksboken säger"som destillera Guds sanning för vardagen...Framför allt införa de visdom som perfekt följeslagare-attraktiv, befriande, konstant och härlig. Guds sanning är sant för hela livet, oavsett vem vi är och vart vi lever. Ordspråksboken visar hur Guds sanning gäller våra vardagliga situationer-hemma och på arbetet. äktenskap och familj. i regeringen och handel. och i hjärtat attityder som formar våra reaktioner, livsstil och vanor. Inom alla dessa områden, Ordspråksboken ljus vägen till livet och post fara tecken på varje väg att förstöra. Vi alla kan hitta kreativa sätt att tillämpa klokhet i Ordspråksboken på varje aspekt av våra liv.

Ha en välsignad dag.
Gud vår skapare kärlek alltid
Enighet och fred

No comments:

Post a Comment