Friday, February 22, 2013

DANISH: REROUTING...REROUTING - OMDIRIGERING...OMDIRIGERING

OMDIRIGERING...OMDIRIGERING

LÆS:
Ordsprogenes 3:1-8

På alle måder anerkende ham,
og han skal lede dine stier.
-Ordsprogenes 3:6

Rolig. Jeg ved lige hvor jeg vil." Sagde jeg til min passagerer. Derefter en næsten menneskelige stemme ratted mig ud: "omdirigering... omdirigering." Nu alle vidste jeg var tabt!

Disse dage, genkende millioner af drivere disse ord, eller andre ligesom dem, som et tegn på de har gået off track eller gået glip af en tur. GPS enheden genkender ikke kun når en driver er ud af kurs, men straks begynder afbilde en ny sti til at komme tilbage på sporet.

Undertiden tilhængere af Jesus har brug for hjælp til at komme tilbage på sporet åndeligt. Vi kan bevidst dropper ud af kurs, fordi vi synes vi kender bedst, eller glide væk langsomt, undlade at lægge mærke til vi flytter længere og længere fra gåtur Gud ønsker med os.

Gud har ikke forladt os på vores egne, men. Han har givet alle troende Helligånden (John 14:16-17; 1 Korintherbrev 3:16), der kvalificerer os af vores synden (Joh 16:8, 13). Når vi skal ud af kurs, han lyder alarmen og udløser vores samvittighed (Galaterne 5:16-25). Vi kan ignorere advarslen, men vi gør vores egen bekostning (Esajas 63:10; Galaterne 6:8).

Hvilken trøst at vide, at Gud er på arbejdspladsen i vores liv gennem Helligånden domslandet arbejde! (Romerbrevet 8:26-27). Med Guds hjælp og vejledning, kan vi fortsætte på en sti, der behager ham. -Randy Kilgore

Helligånden, vi ville høre
Din indre signaler, blød og klar;
Og Hjælp os ved din stadig, lille stemme
Så vi kan tage Guds vil vores valg.- D. DeHaan
*******************************************
Vi er aldrig uden en hjælper,
fordi vi har ånd inden.

INDSIGT
Bibelen vejledning af A. Knowles indeholder en nyttig orientering til undersøgelsen af ordsprog. Ordsprogenes siger"som konvertere Guds sandhed for hverdagen...Først og fremmest indføre de visdom som den perfekte følgesvend-attraktive, befriende, konstant og dejlige. Guds sandhed er rigtigt for hele livet, uanset hvem vi er og uanset hvor vi lever. Ordsprogenes Vis, hvordan Guds sandhed gælder for vores dagligdags situationer-hjemme og på arbejdet; i ægteskab og familie; regering og handel; og i de hjerte holdninger som forme vores reaktioner, livsstil og vaner. På alle disse områder, Ordsprogenes lys vejen til livet og bogfører fare tegn på hver vej mod ruin." Vi alle kan finde kreative måder at anvende Ordsprogenes visdom på alle aspekter af vores liv.

Har en velsignet dag.
Gud vores Creator kærlighed altid
Enhed & fred

No comments:

Post a Comment