Tuesday, April 30, 2013

DUTCH: FANTASTISCHE AANBIEDINGEN

FANTASTISCHE AANBIEDINGEN

LEZEN:
1 Peters 1:3-9

[God] overvloedige genade heeft
verwekt ons weer tot leven
hoop door de opstanding
van Jezus. -1 Peter 1:3

Ik ben verbaasd over de ongelooflijke aanbiedingen die overstroming mijn e-mail box elke dag. Onlangs, voegde ik het aanbod van gratis geld dat kwam bij mij in een week, en mijn "nemen" bedroeg $26 miljoen. Maar elk van deze aanbiedingen was een fraude. Iedereen-van een prijs van $1 miljoen tot een 7 miljoen dollar aanbieding-was niets dan een leugen, verzonden door gewetenloze mensen te persen geld van mij.

We zijn allemaal kwetsbaar voor fantastische aanbiedingen aan oplichting die in werkelijkheid pay off met niets, maar problemen. Wij worden valse hoop dat in onderbroken dromen eindigt aangeboden.

Er is een aanbod, echter, dat is echt, hoewel fantastische dan geloof. Het is de God ons-zaligheid door het geloof in Jezus volbrachte werk aan het Kruis maakt aanbod: "Geloof in de heer Jezus Christus, en u zal worden gered" (Handelingen 16:31). Het is een aanbod dat hem sterk kostte- en krijgen we de voordelen. Het boek van de Romeinen zegt ons, "Hij werd geleverd aan dood voor onze zonden en werd verhoogd tot leven voor onze rechtvaardiging" (4:25 NIV).

Door te zeggen ja naar de zaligheid, kunnen we hopen (Titus 1:2), vrede, vergeving (Romeinen 5:1), (Efeziërs 1:7), onvergelijkbare rijkdom (2:7), en verlossing (4:30). Dit is het echte werk. Jezus dood en opstanding garandeert het. - Dave Branon

Geweldige liefde! Hoe is het mogelijk
Dat gij, mijn God, zoudt sterven voor mij?
Geweldige liefde! Hoe is het mogelijk
Dat gij, mijn God, zoudt sterven voor mij?- Wesley
*****************************************
Onze zaligheid werd oneindig veel kostbare aan God,
maar het is absoluut vrij voor ons.

INZICHT
Peter schreef te moedigen gelovigen in Klein-Azië (moderne Turkije) die werden vervolgd omdat ze christenen waren. Dergelijke problemen zijn te verwachten (1 Peter 4:12), en ze bewijzen de realiteit en de kwaliteit van het geloof (1:7). Gelovigen kunnen "zeer verheugen" (v.6) in het voorrecht van de navolging van Jezus voorbeeld (2:21), niet alleen deelnemen aan Christ's lijden maar ook in zijn heerlijkheid (1:7; 4:13). Vanwege de focus op onverdiende lijden en ondubbelzinnige onderwerping aan Gods soevereiniteit, wordt 1 Peter soms aangeduid als "de baan van het nieuwe Testament".

Heb een gezegende dag en week vooruit.
God onze Schepper's liefde altijd.
Eenheid en vrede

No comments:

Post a Comment