Tuesday, April 30, 2013

DANISH: FANTASTISK TILBUD

FANTASTISK TILBUD

LÆS:
1 Peters 1:3-9

[Guds] rigelige barmhjertighed har
enbårne os igen til en levende
håber gennem opstandelsen
af Jesus. -1 Peter 1:3

Jeg er overrasket over de utrolige tilbud, der oversvømmer min e-mail-boks hver dag. For nylig har jeg tilføjet op tilbud om gratis penge, der kom til mig i en uge, og min "tage" udgjorde 26 millioner dollars. Men hver af disse tilbud var en svig. Hver enkelt-fra en $1 million præmie til en 7 millioner dollars tilbud-var lutter løgn sendt af skruppelløse mennesker at presse penge fra mig.

Vi er alle sårbare over for fantastisk tilbud til svindel, i virkeligheden pay off med intet andet end problemer. Vi får tilbudt falske håb, der ender i bristede drømme.

Der er et tilbud, men det er ægte, men fantastisk ud over tro. Det er tilbuddet Gud gør til os-frelse gennem troen på Jesus' færdige værk på korset: "Tro på Herren Jesus Kristus, og du vil blive frelst" (ApG 16:31). Det er et tilbud, der kostede ham meget- og vi får fordelene. Bogen af romerne fortæller os, "Han var leveret til døde for vores synder og blev forhøjet til liv for vores begrundelse" (4:25 NIV).

Ved at sige ja til frelse, har vi håber (Titus 1:2), fred (Romerne 5:1), tilgivelse (Efeserbrevet 1:7), uforlignelig rigdom (2:7), og indløsning (4:30). Dette er den ægte vare. Jesu død og opstandelse garanterer det. - Dave Branon

Fantastiske kærlighed! Hvordan kan det være
At du, min Gud, skulde dø for mig?
Fantastiske kærlighed! Hvordan kan det være
At du, min Gud, skulde dø for mig?- Wesley
*****************************************
Vores frelse var uendeligt meget dyrt at Gud,
men det er helt omkostningsfrit hen til os.

INDSIGT
Peter skrev at tilskynde troende i Lilleasien (moderne Tyrkiet), der blev forfulgt, fordi de var kristne. Sådanne problemer er forventeligt (1 Peter 4:12), og de bevise den virkelighed og kvaliteten af tro (1:7). Troende kan "høj grad glæde" (v.6) i privilegiet at følge Jesu eksempel (2:21), deltager ikke kun i Kristi lidelser men også i hans herlighed (1:7; 4:13). På grund af dets fokus på ufortjent lidelse og utvetydig indsendelse til Guds suverænitet, er 1 Peter undertiden benævnt "Job i det nye Testamente."

Har en velsignet dag og uge forude.
Gud vores skaber kærlighed altid.
Enhedslisten & fred

No comments:

Post a Comment