Sunday, November 18, 2012

SWEDISH: WARNING LABELS - VARNING ETIKETTER

VARNING ETIKETTER

LÄS:
Ordspråksboken 6: 16-22

Reproofs instruktion är det
sätt att leva. -Ordspråksboken 6: 23

Varning etiketter finns överallt idag-från ny apparater leksaker. Även mediciner innehåller sidor med finstilta om alla som eventuellt skulle kunna gå fel.

Guds ord är fylld med varning etiketter, förvarna oss till saker som är skadliga för vår andliga hälsa. När vi läser, "dessa sex ting Herren hatar, ja, sju är en styggelse till honom" (Ordspråksboken 6: 16), det tar vår uppmärksamhet som en Blinkande varningslampa. Listan som följer (vv.17-19) varnar destruktiva tendenser som stolthet och oärlighet-synder att skada jordiska relationer och sörjer vår himmelske Fader. I texten ytterligare sägs att "reproofs instruktion är way of life" (v23). Med andra ord, innebar Guds varningar inte att ta roligt av livet, utan snarare för att skydda och bevara liv.

Jag kommer alltid ihåg som barn ständiga med min vän Bobby utanför efter kyrkan och titta på honom plötsligt kör mot den upptagen street. Jag hörde hans mor skrika, "Sluta!" Det var en varning att skydda honom, inte för att hindra hans frihet.

Vi har alltför ofta ignoreras Guds varningar avbryts i fel riktning och drabbats av konsekvenserna. Låt oss komma ihåg att det finns frihet i ta hänsyn hans varningar. De är för bra. - Joe Stowell

Herre, tack för varningar i ditt Word
som är avsedda att skydda och bevara mitt liv.
Hjälpa mig att lyssna på din reproofs och instruktion
Att kan jag leva ett liv som är glädjande för dig.
****************************************
Guds ord är full av loving varningar
att skydda och bevara oss.

Ha en välsignad dag och en vecka framåt.
Gud vår Skapare kärlek alltid
Enighet & fred

No comments:

Post a Comment