Sunday, November 18, 2012

DANISH: WARNING LABELS - ADVARSEL ETIKETTER


ADVARSEL ETIKETTER

LÆS:
Ordsprogenes 6: 16-22

Reproofs af instruktion er den
levevis. -Ordsprogenes 6: 23

Advarsel etiketter er overalt i dag-fra nye apparater til legetøj. Selv medicin omfatte sider af småt om alle, der eventuelt kunne gå galt.

Guds ord er fyldt med advarsel etiketter, advarer os om, at ting, der er skadelige for vores åndelige sundhed. Når vi læser, "disse seks ting Herren hader, ja, syv er en vederstyggelighed for ham" (Ordsprogenes 6: 16), det fanger vores opmærksomhed som en blinkende advarselssignal. Listen som følger (vv.17-19) advarer mod destruktive tendenser som stolthed og uærlighed-synder, som skader jordiske relationer og føler vor himmelske Fader. Teksten yderligere stater, at "reproofs af instruktion er livsform" (v23). Med andre ord betød ikke Guds advarsler at tage sjov ud af livet, men snarere for at beskytte og bevare liv.

Jeg får altid husker som barn stående med min ven, Bobby udenfor efter kirke og ser ham pludselig køre mod den travle gade. Jeg hørte hans mor yell, "Stop!" Det var en advarsel for at beskytte ham, ikke at hindre hans frihed.

Vi har alt for ofte ignoreres Guds advarsler til at holde op med at køre i den forkerte retning og lider under følgerne. Lad os huske på, at der er frihed i heeding hans advarsler. They're for vores gode. - Joe Stowell

Herre, tak for advarsler på dit ord
der er bestemt til at beskytte og bevare mit liv.
Hjælpe mig med at lytte til din reproofs og instruktion
At kan jeg leve et liv, det er glædeligt at du.
****************************************
Guds ord er fuld af kærlig advarsler
at beskytte og bevare os.

Har en velsignet dag og uge forude.
Gud vores skaber kærlighed altid
Enhed & fred

No comments:

Post a Comment