Tuesday, August 6, 2013

DUTCH: DE IMPASSE

DE IMPASSE

LEZEN:
1 Johannes 4:1-6

Hij die in u is grotere
dan hij, die is in de wereld.
-1 John 4:4

Toen een lokale boekhandel de planken herschikt, merkte ik een toename van het aantal titels met betrekking tot toverij en hekserij. In feite, was de sectie religie geworden een virtuele "standoff" tussen licht en duisternis. Christelijke titels geflankeerd één kant van het gangpad, terwijl ongeveer hetzelfde aantal occulte boeken bekleed de andere kant.

Soms kunnen we denken aan God en Satan op dezelfde manier die ik van de boeken in dat boekhandel dacht. Wij zien hen als vijandige maar gelijke troepen met dezelfde onbeperkte macht. Echter God is God en Satan is niet. God is sterker dan de kracht van de duisternis. Hij doet wat hij wil (Psalm 135:6), terwijl Satan's macht beperkt is tot wat God toelaat. Wanneer Satan verondersteld dat ongeluk baan zou vervloeken God, God vertelde Satan, "Zie, alles wat de [Job] is in uw vermogen ligt; Leg alleen niet een hand op zijn persoon" (Job 1:12). Satan moest spelen door Gods regels.

Omdat God leiding over alles, als volgelingen van Christus zijn die we hoeven niet te worden verlamt door vrees van Satans macht over ons leven of het leven van de gelovigen om ons heen. Hij verleidt ons en probeert te beïnvloeden ons, maar de Bijbel verzekert ons, "Hij die in [us] is groter dan hij, die is in de wereld" (1 Johannes 4:4).-Jennifer Benson Schuldt

All hail de pow'r van Jezus naam!
Laat engelen uitgestrekt op de grond vallen;
De Koninklijke diadeem voortbrengen
En hem heer van alle kroon! Perronet
*************************************
De machten van het kwaad om je heen zijn geen match
voor de kracht van Jezus in je.

INZICHT
John, "de discipel Jezus hield," hield ook van anderen. Hij spreekt met warmte en genegenheid zoals hij de volgelingen van Christus aan wie hij schrijft-adressen. In het eerste vers van het hoofdstuk 4 roept John hen "Geliefde." Deze term of endearment is een vorm van het woord agape, de hoogste vorm van liefde. Hij ziet zijn vrienden als niet gewoon "geliefde," maar zeer en innig geliefd. In vers 4 spreekt hij tot hen als "little children". Dit is de term die naar de kinderen, die zijn teder worden gehouden verwijst, hartstochtelijk beschermd en volledig verzorgd.

Heb een gezegende dag.
God onze Schepper liefde altijd
Eenheid en vrede



No comments:

Post a Comment