Monday, December 31, 2012

DUTCH: BLESS THE BOUNDARIES - ZEGENEN DE GRENZEN

ZEGENEN DE GRENZEN

LEZEN:
Psalm 1

Gezegend is de man die loopt niet in de
raadsman van de goddeloze, noch staat in
het pad van de zondaars. -Psalm 1: 1

In de jaren dat ik met mensen gewerkt heb, ik heb nog om te voldoen aan iemand wiens leven alle was messed up omdat hij of zij Gods opdrachten gehouden. Nog, in een dag wanneer persoonlijke vrijheid wordt gevierd als een onvervreemdbaar recht, sprake van conform onze levensstijl aan Gods wegen wordt vaak gezien als een inbreuk op. En wie spreekt zich uit in het voordeel van Gods grenzen wordt geregeerd out of bounds. Maar in deze waanzin te zijn gratis, dat het niet zou moeten gaan onopgemerkt dat onze samenleving steeds meer is gemarkeerd met een beklijvende gevoel van zinloosheid en wanhoop.

Gods volk moeten duidelijk verschillende weergave van grenzen. Zoals de psalmist, we moeten ons realiseren dat een gezegend leven vandaan klantgerichtheid in de wet van de heer (Psalm 1: 2 - niet in leven als degenen die "lopen in stap met de goddelozen of staan in de weg dat zondaars nemen" (v.1 NIV). Zoals gelovigen in Jezus zal herkennen zijn dat Gods grenzen niet bedoeld om te nemen de pizazz uit het leven. Integendeel, zij zijn goddelijke hekken gebouwd met Gods wijsheid om ons te voorkomen dat het verraad en de moeite van het roekeloze leven te helpen.

Volgende keer dat je bent geneigd om te breken door God's grenzen, herinner me zijn liefdevolle doel in het opzetten van hekken. Kies om te zegenen God voor de grenzen en voor de manier waarop die ze u zegenen. - Joe Stowell

Wat vrijheid ligt met al die ervoor kiezen
Om te leven voor God elke dag!
Maar ketens van bondage banden die
Die ervoor kiezen een andere manier.- D. DeHaan
**********************************
Gods hekken houden u
binnen de grenzen van zijn zegeningen.

INZICHT
Psalm 1 presenteert twee manieren van leven. Het de rootedness van de goddelijke (vv.1-3) staat in contrast met de instabiliteit van de goddeloze (vv.4-6), en is een oproep om volgens God's woord te leven. Door het verwerpen van goddeloze manieren maar het behagen en Gods wetten te gehoorzamen, leeft de goddelijke persoon een vreugdevolle, vruchtbare en veilig leven. Het leven van de persoon die God verwerpt is als kaf, korte en nutteloos, met weinig eeuwige nut (v.4). De psalmist conclusie? Arrest en vernietiging wachten op de goddeloze (v.5), overwegende dat God beschermt en de rechtvaardigen (v.6 behoudt). "Gezegend," het eerste woord van de psalm is vastberaden contrast met "omkomen," haar laatste woord.

Heb een gezegende dag en week vooruit.
God onze Schepper liefde altijd
Eenheid en vrede

No comments:

Post a Comment