Tuesday, May 21, 2013

DUTCH: EEN ZEKER REDDING

EEN ZEKER REDDING

LEZEN:
Romeinen 10:8-15

Als u met uw mond belijden
de Lord Jesus en geloven in
uw hart dat God heeft opgewekt
Hem uit de doden, zult u
opgeslagen. -Romeinen 10:9

Een verhaal wordt verteld dat koningin Victoria van het Verenigd Koninkrijk diep tijdens een kerkdienst bewogen was. Daarna, vroeg ze haar kapelaan, "Kan een zijn absoluut zeker in dit leven van eeuwige veiligheid?"Hij had geen antwoord. Maar een evangelist genaamd John Townsend gehoord over de koningin vraag, en na veel gebed hij stuurde haar een opmerking: "met trillende handen, maar oprechte liefde, en omdat ik weet dat we absoluut zeker van ons eeuwig leven in het huis dat Jezus ging om voor te bereiden kan zijn, mag ik vragen uw meest gracieuze majesteit om te lezen de volgende passages van de Schrift: John 3:16; Romeinen 10:9-10?"

Twee weken later, de evangelist deze brief ontvangen: "...Ik heb zorgvuldig en biddend gelezen de gedeelten van de Schrift waarnaar wordt verwezen. Ik geloof in het volbrachte werk van Christus voor mij, en vertrouwen door Gods genade u te ontmoeten in dat huis waarvan hij zei, 'Ik ga naar prepareer een plaats voor jullie.'-Victoria Guelph "

Townsend was ervan overtuigd dat in dit leven kunnen we zekerheid van eeuwige veiligheid (v.9), en hij had ook een zorg voor anderen. Overwegen wat John 3:16 en Romeinen 10:9-10 betekenen voor uw eeuwige bestemming. God wil geven u het vertrouwen dat uw zonde wordt vergeven en dat na dood zul je met hem voor altijd. -Brent Hackett, RBC Canada directeur

Blessed assurance, Jesus is mine!
Oh, wat een voorproefje van goddelijke heerlijkheid!
Erfgenaam van het heil, aankoop van God,
Geboren van zijn geest, gewassen in zijn bloed.- Crosby
***************************************
Leven geworteld in de onveranderlijke God's genade
kan nooit worden ontwortelde.

INZICHT
Lang geleden in een idyllische tuin, werden onze oorspronkelijke ouders geconfronteerd met een test. God had verboden eten van de boom der kennis van goed en kwaad. Maar toen de duivel het woord van God in twijfel getrokken en gaf Eve redenen om te niet geloven en gehoorzamen, ze is mislukt. Deze mislukking van het geloof is de wortel van onze noodzaak voor de zaligheid. God begon te draaien van de effecten van de val door te voorspellen van verzoening. Het beslissende moment was de dood en opstanding van Jezus. We moeten plaatsen van ons geloof in Jezus-God's woord van de zaligheid (Romeinen 10:8-9) om de ervaring van deze omkering.

Heb een gezegende dag.
God onze Schepper liefde altijd
Eenheid en vrede

No comments:

Post a Comment